اسباب‌بازی, محصولات چوبی

۳۰ ایده ساخت اسباب‌بازی چوبی دست ساز برای تولید در منزل

اسباب بازی چوبی,ایده های ساخت اسباب بازی چوبی,اسباب بازی چوبی فکری,اسباب بازی چوبی دست ساز,اسباب بازی چوبی خارجی,کارگاه تولید اسباب بازی چوبی,

اسباب بازی چوبی در کنار ویژگی اسباب بازی بودن، قابلیت نمایش به‌صورت یک اثر ارزشمند در ویترین خانه یا دفتر کار را هم دارد. ارزش و اهمیت اسباب بازی چوبی به نسبت اسباب بازی‌هایی از جنس پلاستیک به‌مراتب بالاتر است.

اگر چه اسباب بازی چوب معمولاً به نسبت اسباب بازی‌هایی پر زرق برق دیگر، ساده‌تر به نظر می‌رسد؛ اما ارزش و اهمیت آن به‌مراتب بالاتر است.

 

ایده ساخت اسباب بازی قطار چوبی

شاید یکی از تفاوت‌های ارزشمند اسباب بازی‌های ساخته شده با چوب به نسبت سایر اسباب بازی‌ها این باشد که این سازه‌های کوچک دوست داشتنی، اغلب با استفاده از دست ساخته می‌شوند و مواد مورد استفاده در آن‌ها هم از طبیعت هست.

با چوب می‌توان اسباب بازی فکری مانند جنگا (برج هیجان) یا انواع جورچین ساخت. نیاز بیست به دنبال ساخت اشکال عجیب و پیچیده در ساخت اسباب بازی باشید، معمولاً ایده‌هایی که با چوب اجرا می‌شوند بسیار ساده و شیک هستند.

در این نوشته شما را با ۲۰ ایده ساخت اسباب بازی‌های چوبی آشنا خواهیم کرد.

ما در نوشته‌های پیشین، کتاب، مجلات و طرح‌های رایگان برای ساخت اسباب بازی چوبی منتشر کرده بودیم.

رنگ اسباب بازی چوبی

طبق استانداردهای جهانی رنگ مناسب اسباب بازی چوبی باید شرایط و ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا کودکان با لمس اسباب بازی و در دهان گذاشتن آن، مواد شیمیایی و سمی جذب بدنشان نشود. به همین دلیل از روغن‌های گیاهی مخصوص چوب با استاندارد kids Toys اروپا برای پوشش نهایی اسباب بازی استفاده می‌شود.

 

نکته هایی مهم در مورد ساخت اسباب بازی

اگر علاقه مند به ساخت یا استفاده از اسباب بازی چوبی هستید، باید بدانید که باید نکته های بسیار مهمی را رعایت کنید. متاسفانه برخی خریداران و فروشنده ها از استاندارد هایی که برای ساخت اسباب بازی چوبی باید رعایت شود آگاهی ندارند به همین منظور ما مطلبی در این مورد در آیچوب منتشر کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید:

استانداردهای ساخت اسباب‌بازی چوبی

 

ایده ساخت اسباب بازی چوبی یکی از درخواست های پرتکرار مخاطب های آیچوب برای ساخت اسباب بازی چوبی بوده است.

اسباب بازی چوبی یکی از زیباترین و جذاب ترین مدل های اسباب بازی است. ساخت اسباب بازی چوبی معمولاً به دو دلیل انجام می‌شود. هدیه اسباب بازی مطمئناً برای هدیه گیرنده بسیار جذاب است و این مورد می‌تواند یکی از اهداف شما برای ساخت اسباب بازی چوبی باشد.

یکی دیگر از مهم ترین اهداف ساخت اسباب بازی چوبی ورود به بازار تولید اسباب بازی چوبی و فروش اسباب بازی چوبی است.

نکته جالب برای ورود به بازار اسباب بازی های چوبی، عدم نیاز به سرمایه های هنگفت برای تولید اسباب بازی است. شما می‌توانید با مجموعه ابزارهایی که کمتر از ۲۰۰ میلیون (در بهمن ۱۴۰۱) هزینه دارند، کارگاه ساخت اسباب بازی چوبی خود را راه اندازی کنید.

همچنین شما می‌توانید بی نهایت ایده و طرح برای ساخت اسباب بازی چوبی خلق کنید تا بازارهای مختلف ساخت اسباب بازی را محک بزنید.

در این مقاله ایده هایی که در بازار ایران پرطرفدار هستند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما در ادامه همراه باشید تا بهترین ایده های ساخت اسباب بازی چوبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

ایده ساخت اسباب بازی قطار چوبی زیبا و خاص

این قطار چوبی یکی از ایده های حرفه ای زیبای ساخت اسباب بازی چوبی است. شما می‌توانید قطار چوبی را در مدل های مختلف تولید کنید؛ اما مزایای این مدل برای ورود به بازار بیشتر است. قیمت مناسب و پروسه ساخت سریع از مزایای این قطار چوبی است.

ایده ساخت اسباب بازی قطار چوبی

شما می‌توانید با چوب های مختلفی مانند چوب نراد، چنار، راش این قطار چوبی را بسازید. نکته مهم در مورد چوب هایی که استفاده می‌کنید، هزینه تمام شده اسباب بازی چوبی است. شما می‌توانید با انتخاب چوب هایی مانند نراد (چوب روسی) هزینه پایانی را به شدت کاهش دهید.

همان‌طور که می‌بینید قطار چوبی یکی از پیچیده ترین مدل هایی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم و برای ساخت قطعات مختلف آن باید مراحل را به درستی و گام به گام پیش ببرید.

 

ایده ساخت اسباب بازی ماشین چوبی

ماشین چوبی یکی از پرطرفدارترین ایده هایی است که می‌توان به بازار گسترده آن فکر کرد. شما می‌توانید ایده های مختلفی از ساخت ماشین چوبی را خلق کنید. همچنین با نام گذاری های زیبا برای هر ماشین چوبی، مشتریان مخصوص به خودش را پیدا کنید.

ایده ساخت اسباب بازی ماشین چوبی

برخی بچه ها ماشین های مدرن و فانتزی دوست دارند و برخی کودکان و حتی بزرگسالان هم مدل های کلاسیک و قدیمی ماشین اسباب بازی را می پسندند.

ماشین ها می‌توانند ساده و با حداقل بخش ها و امکانات ساخته شوند یا اینکه بخش های مختلفی برای افزایش زیبایی ماشین به آن اضافه شود.

ماشین ها را هم می‌توانید در طرح ها و اندازه ها و مدل های مختلف به بازار عرضه کنید.

با رنگ بندی های مختلف هم می‌توانید زیبایی بیشتری به اسباب بازی چوبی اضافه کنید و آن را راحت تر به فروش برسانید.

 

ایده ساخت اسباب بازی پازلی فکری

اسباب بازی پازل چوبی یک گروه و دسته بندی کامل از اسباب بازی های چوبی است که طیف گسترده ای از اسباب بازی های چوبی را شامل می‌شود. شما می‌توانید ایده ها و طرح های زیادی از اسباب بازی های پازلی را در فضای مجازی و به خصوص در سایت آیچوب بیابید.

ایده ساخت پازل چوبی اسباب بازی

اسباب بازی پازلی چوبی برای هماهنگی بهتر دست و چشم بسیار مناسب است. شما می‌توانید این اسباب بازی ها را در اندازه های مختلف و با چوب های مختلف تولید کنید.

با توجه به اینکه اسباب بازی های چوبی توسط کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای پوشش آن باید دقت کافی داشته باشید. بهترین رنگ برای اسباب بازی چوبی، روغن گیاهی مخصوص چوب است.

از نمونه اسباب بازی های پازلی می‌توان به رنگین کامل پازلی و راکر خرس و پازل اسم و پازل خرگوش و… اشاره کرد.

پبشنهاد آیچوب:

راه اندازی کارگاه ساخت اسباب بازی چوبی

ایده ساخت اسباب بازی آدمک های چوبی

آدمک ها همیشه برای کودکان جذاب هستند. کودکان می‌توانند تصویر سازی های ذهنی خوبی را از یک خانواده داشته باشند.

اسباب بازی های چوبی آدمکی به کودکان کمک می‌کنند تا شخصیت پردازی های مختلفی از این آدمک ها در ذهن خود تداعی کند و داستان های مختلفی از این آدمک ها در ذهن خود بسازد.

این آدمک ها به راحتی با استفاده از دستگاه خراطی ساخته می‌شود و شما می‌توانید با طراحی و کشیدن نقاشی روی این آدمک ها شخصیت و جنسیت آن ها را تغییر دهید.

برای کاهش قیمت این نوع اسباب بازی چوبی پیشنهاد می‌کنیم از چوب های ارزان قیمت استفاده کنید. هیچ فشاری روی این اسباب بازی ها وجود ندارد و با توجه به اینکه معمولاً رنگ های پوششی روی آن اجرا می‌شود، نگرانی از بابت نمای چوبی آن نخواهید داشت.

ایده ساخت بولینگ چوبی تزئینی

بولینگ چوبی یکی از اسباب بازی هایی است که از آن می‌توانید برای تزئین و حتی بازی هم استفاده کنید. در صورت بازی با بولینگ چوبی باید مراقب ضربه های توپ به بدنه بولینگ باشید. در اثر ضربه های توپ به بولینگ چوب ها آسیبی نمی‌بیند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

ایده ساخت بولینگ چوبی

شما باید مراقب خراب نشدن رنگ این بولینگ ها باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از این مدل اسباب بازی ها برای تزئین استفاده کنید.

برای ساخت بولینگ چوبی بادی حتماً دستگاه خراطی داشته باشید.

ایده ساخت پازل اسم چوبی کودکانه

این ایده که بتوانید اسم زیبای کودکتان را روی طبقه شلف اتاق داشته باشید مطمئناً بسیار جذاب است. شما می‌توانید با ساده ترین ابزارهای نجاری مانند اره مویی، هر اسمی که دوست دارید را با استفاده از چوب بسازید.

ایده ساخت پازل اسم چوبی

فقط کافی است با فونت مورد نظرتان اسم را روی برگه پرینت بگیرید و خطوط داخلی و بیرونی فونت را برش دهید.

شما می‌توانید از مشتریان خود اسم را سفارش بگیرید و بعد از طراحی به صورت اختصاصی طراحی و اجرا کنید.

یکی از ایده های جذاب برای ساخت اسباب بازی سفارشی چوبی است.

 

ایده ساخت اسباب بازی برج هوش چوبی

برج هوش چوبی یکی از اسباب بازی های کاربردی چوبی است که طرفداران زیادی دارد. این اسباب بازی در کنار زیبایی های خود، به کودک کمک می‌کند که در کنار افزایش توانایی کودک در کار با دست و چشم، مجبور به درگیر کردن مغز برای حل مسئله را داشته باشد.

ایده ساخت اسباب بازی برج هوش چوبی

کودک مجبور است برای حفظ ساختار اسباب بازی های هوشی، تمام توان خود را به کار گیرد.

پس از سرهم کردن قطعه های مختلف هم در پایان یک سازه چوبی زیبا خواهید داشت. این ایده ها و مجموعه ایده های ساخت اسباب بازی برج هوش چوبی جذاب و ساده است و بازار خوبی هم دارد.

در زمان رنگ بندی این اسباب بازی ها می‌توان از تنوع رنگ های مختلف استفاده کرد تا جذابیت بصری آن بیشتر شود.

ایده ساخت دوربین چوبی

فرقی ندارد که کوک باشید یا بزرگسال… همیشه عکسبرداری و استفاده از دوربین و ثبت لحظات زندگی برای همه ما جذاب است. شما می‌توانید با استفاده از دوربین اسباب بازی چوبی به کودک کمک کنید تا تصویر سازی ذهنی جذابی از عکسبرداری داشته باشد.

ایده ساخت دوربین چوبی

اگر یک عکاس و علاقه مند به عکاسی باشید هم، داشتن دوربین اسباب بازی در ویترین محل کار یا خانه تان جذاب خواهد بود.

این اسباب بازی چوبی هم بازار مخصوص به خود را دارد و یکی از اسباب بازی های پر فروش در بازار ایران است.

ایده ساخت چرتکه چوبی

خرید و فروش و دریافت و پرداخت پول یکی از بازی های جذاب در دوران کودکی همه ما بوده است. چه خوب است این خرید و فروش را با یک چرتکه چوبی محاسبه کنیم. همچنین با استفاده از اسباب بازی چرتکه چوبی به راحتی می‌توان جمع و کم های ساده ریاضی را به کودک آموخت.

ایده ساخت چرتکه چوبی

رنگ بندی های جذاب دانه های چرتکه چوبی برای هر کودکی جذاب است. شما می‌توانید در کنار داشتن یک اسباب بازی آموزشی، اتاق کودک دلبندتان را زیباتر از همیشه دیزاین کنید.

برای ساخت این اسباب بازی چوبی هم به ابزارهای استاندارد نیاز خواهید داشت. نمونه بالا از تولیدات آیچوب است که در بازار فروخته می‌شود.

پیشنهاد آیچوب:

استاندارد ساخت اسباب بازی چوبی چیست؟

ایده ساخت مکعب اسم چوبی سفارشی

در صورتی که به ساخت کارهای سفارشی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مکعب اسم چوبی را به سبد خدمات و محصولات خود اضافه کنید. در بازار ایران در کنار سیسمونی کودک، از مکعب اسم کودک هم استفاده می‌شود.

ایده ساخت مکعب اسم چوبی

شما می‌توانید پروفیل های چوبی را با استفاده از دستگاه های مختلفی مانند اره فلکه و رنده و گندگی بسازید و سپس با استفاده از فارسی بر در اندازه های استاندارد برش دهید.

معمولاً رنگ اجرایی روی این مکعب ها از نوع پوششی هست و با استفاده از پلکسی های CNC شده می‌توانید حروف مد نظرتان را روی هر مکعب بچسبانید.

سخن پایانی برای ایده های ساخت اسباب بازی چوبی

ایده های ساخت اسباب بازی چوبی تمامی ندارد و نمی‌توان هیچ حد و مرزی برای آن قائل شد. ما تلاش کردیم ایده هایی که در بازار ایران امکان تولید و فروش آن وجود دارد را به شما معرفی کنیم. ایده هایی که در ۵ سال گذشته پرفروش بوده‌اند و تجربه خوبی از کار با آن ها داشته‌ایم.

این مقاله حاصل تجربیات تیم آیچوب است و خواهشمندیم به هیچ از متن و تصاویر این مقاله کپی برداری نکنید.

 

ایده ساخت باکس چرخدار چوبی

ایده ساخت گاری چوبی با استفاده از چوب برای ساخت اسباب بازی چوبی

 

ایده ساخت پنگوئن چوبی طرح دار

اسباب بازی پنگوئن چوبی که با دستگاه خراطی چوب ساخته شده است.

 

ایده ساخت جرثقیل چوبی

جرتقیل چوبی یکی دیگر از ایده های ساخت اسباب بازی با ساتفاده از چوب است. این روش از نجاری بسیار آسان است و نیاز به تجهیزات سنگینی ندارید.

 

ایده ساخت جغد چوبی

جغد چوبی که طرح آن از پیش آماده بوده و با برش چوب و در کنار هم قرار دادن آن ها چنین سازه ای ساخته شد.

ایده ساخت اسباب بازی چوبی

 

ایده ساخت دایناسور چوبی اسباب بازی

دایناسور دست ساز چوبی که با ساده ترین روش ساخته شده است. در این سازه از چوب نراد، سفید روسی استفاده شد که یکی از ارزان ترین چوب های مورد استفاده در صنعت چوب ایران هست.

دانلود رایگان طرح اسباب بازی در مقاله زیر

دانلود الگوی ساخت اسباب بازی متحرک چوبی

 

ایده ساخت قطار چوبی

قطار چوبی هم مطمئنا مورد پسند بسیاری از کودکان است. به خصوص اگر کودک بتواند با استفاده از یک طناب، قطار چوبی را به دنبال خود بکشاند!

 

ایده ساخت اسباب بازی جورچین

جورچین چوبی یکی دیگر از ایده های موجود برای ساخت اسباب بازی چوبی است. کودک می تواند با توجه به شکل های موجود ابتکار به خرج دهد و سازه مورد علاقه خود را بسازد.

مقاله پیشنهادی

نکات ضروری قبل از خرید اسباب بازی چوبی برای کودکان

 

ایده ساخت میز تنیس چوبی

میز پینگ پنگ چوبی هم یکی از ایده های سنگین و و حرفه ای برای ساخت لوازم ورزشی چوبی است.

 

ایده ساخت هواپیما چوبی

هواپیما ملخی چوبی هم جزو نمونه کارهایی است که طرح آن را در آیچوب به جستجو به راحتی پیدا خواهید کرد. فقط کافی است کلمه مورد نظر یا طرح را جستجو کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

ایده ساخت ماشین چوبی

ساخت ماشین چوبی هم یکی از ایده های ساخت اسباب بازی چوبی است که در ایران هم طرفداران مخصوص به خود را دارد. ما در دوره آموزش ساخت اسباب بازی آیچوب به آموزش ساخت ماشین چوبی پرداختیم.

 

ایده ساخت فیل چوبی

فیل مادر و بچه چوبی ایده ای مینیمال برای ساخت سازه های کوچک چوبی است. این ایده ها برای بزرگسالان هم جذاب و دوست داشتنی هستند.

قطار چوبی ماکت

این قطار چوبی بی شک بسیار لوکس و شیک هست. داشتن این قطار برای هر فردی جذاب است. بدون شک اگر علاقه به ساخت این قطار داشته باشید، موفق به ساخت آن خواهید داشت.

 

کامیون چوبی ماکت

ابر کامیون چوبی هم مناسب برای استفاده در معادن است. تماشای این ماشین در واقعیت شاید یکی از جاذبه های توریستی باشد و مطمئنا ساخت اسباب بازی آن هم بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

 

هلیکوپتر چوبی اسباب بازی

هلی کوپتر چوبی ایده ای ساده و ارزان و آسان برای ساخت است. این اسباب بازی را می توانید با کمترین ابزار ممکن بسازید.

 

اسباب بازی چوبی بیل بکهو

لودر چوبی در این ایده در ساده ترین حالت ممکن ساخته شده استو شما می توانید با چوب های دور ریختنی و ابزار های ساده این لود چوبی اسباب بازی را بسازید.

اسباب بازی چوبی ماشین آتش نشانی

ایده ساخت ماشین آتش نشانی چوبی

اسباب بازی قطار چوبی

ساخت قطار چوبی هم یکی از ایده های  پرطرفدار در بازار ایران است. ما در دوره آموزش ساخت اسباب بازی به آموزش ساخت این اسباب بازی پرداختیم.

اسباب بازی پازلی

اسباب بازی های پازلی هم یکی از ایده های پرطرفدار و ارزان قیمت هستند. ما در آموزش ساخت اسباب بازی آیچوب به آموزش کامل ساخت قطار چوبی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم از این آموزش استفاده کنید.

فرشته چوبی

پازل فرشته چوبی هم یکی دیگر ایده های ساخت اسباب بازی چوبی است.

صندلی راکر چوبی کودک

این ایده هم با استفاده از پلای وود ساخته می شود. در این نوع ایده ها بهتر است از ورق های چوبی مانند پلای وود استفاده کنید و چوب طبیعی مناسب این کار نیست.

اتوبوس چوبی

ایده ساخت اسباب بازی اتوبوس چوبی

اصطبل اسب چوبی ماکت

ایده ساخت ماکت اصطبل اسب چوبی

ایده ساخت اسباب بازی سگ چرخ دار چوبی

ایده ساخت اسباب بازی سگ چرخ دار چوبی

ایده ساخته لودر چوبی اسباب بازی

ایده ساخته لودر چوبی اسباب بازی

اسباب بازی چوبی, اسباب بازی, نمونه اسباب بازی چوبی, ماشین چوبی, الاکلنگ چوبی, تاب چوبی, آیچوب

ایده ساخت سفینه چوبی

ایده ساخت هلیکوپتر چوبی پازلی

ایده ساخت هلیکوپتر چوبی پازلی

 

ایده ساخت آدمک چوبی

ایده ساخت آدمک چوبی

ایده ساخت اسباب بازی چوبی

 

 

گردآوری و تنظیم: آیچوب

 

10 نظر در “۳۰ ایده ساخت اسباب‌بازی چوبی دست ساز برای تولید در منزل

  1. Saeid گفت:

    سلام خسته نباشید.سپاس از سایت مشروح. واقعا عالیه.استاد ی سوالی داشتم از محض ر گرامی. میخواهم ببینم برای ساخت ماشین اسباب بازیهای چوبی چه ابزاری لازم است و چقدر سرمایه میخواهد. ممنون میشم پاسخ دهید.تشکر

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما سعید عزیز
      اگر قرار هست تولید زیاد انجام بدید به همه ابزار های نجاری (اره نواری،رنده، گندگی، فارسی بر، اره مویی و …) نیاز دارید.
      اگر قرار هست تفریحی بسازید و بودجه ندارید، باید ببینید که آیا دسترسی به کارگاه دارید؟ و اینکه بودجه و فضای شما چقدر هست تا بهتر تصمیم بگیرید.

      1. سمیه گفت:

        علاقمند به ساخت اسباب بازی چوبی هستم. هر چه که لازم هست بدونم را به من بگید..

  2. نگین گفت:

    سلام ببخشید میشه جنس چوب رو هم بگید؟؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      از هر چوبی می تونید استفاده کنید. بلوط، راش، گردو، نراد و ….
      بستگی به بدوجه مورد نظر شما برای این کار داره..

  3. محمد گفت:

    سلام. طرح ساخت ابر کامیون رو دارید؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد
      از این کتاب آموزش ساخت اسباب بازی چوبی استفاده کنید:
      https://ichoob.ir/tremendous_toy_trucks_ichoob_pdf/

  4. علیسان گفت:

    سلام خسته نباسید ببخشید اینکه نوشتید دست ساز یعنی بدون دستگاه؟من خیلی علاقه به ساخت وسایل چوبی مثل اسباب بازی و لوازم دکوری دارم ولی دستگاه برش خیلی گرونه اگر راه دیگه ای هست لطفا راهنماییم کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام علیسان عزیز
      میتونید از اره مویی دستی استفاده کنید که خیلی ارزون هست
      یا اینکه از اره عمودبر برقی

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]