آموزش, پیستوله رنگ‌کاری, رنگ‌کاری

آموزش تنظیم پیستوله رنگ | آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

آموزش کار با پیستوله و تنظیمات پیستوله

 آموزش کار با پیستوله بادی یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش رنگ چوب است. تا زمانی که کار با پیستوله بادی را بلد نباشید، نمی‌توانید به نتیجه‌ای درست در رنگ برسید.

 رنگ کاری با پیستوله یکی از چالش‌های پیشروی هر رنگ‌کار است. پیستوله یکی از ابزارهای مهم و لازم در رنگ‌کاری چوب است. در این مطلب به چگونگی استفاده از پیستوله، نوع تنظیمات و ترفندهای رنگ‌آمیزی با پیستوله می‌پردازیم.

 اگر با انواع پیستوله و سیستم‌های رنگ‌پاش آشنایی کامل ندارید، پیشنهاد می‌کنم مطلب انواع پیستوله و سیستم‌های رنگ رسانی را مطالعه کنید.

 در رنگ کاری چوب، پیستوله ابزاری مهم و پرکاربرد است که با استفاده از آن می‌توان اجرای رنگ را سریع‌تر و باکیفیت‌تر از روش‌هایی مانند غلتک و قلم‌مو انجام داد. سیستم عملکرد پیستوله رنگ‌پاش رایج مورداستفاده در رنگ چوب و خودرو بر پایه (Hvlp) است.

 در پیستوله‌های HVLP به علت حجم زیاد و فشار کم هوا سرعت ذرات کم شده و بیشتر ذرات رنگ در روی سطح می‌نشیند در این سیستم بازده انتقال در حدود ۶۵ تا ۹۰ درصد است. این پیستوله‌ها معمولاً به شکل کاسه بالا در بازار موجود هستند.

قابلیت سه تنظیم بودن پیستوله چیست؟

 سه تنظیم بودن پیستوله به رنگ‌کار اجازه می‌دهد تا کنترل بهتری در پاشش رنگ داشته باشد. امکان کنترل مناسب و با توجه به شرایط رنگ کاری، درنهایت کیفیت بالا در اجرای رنگ را در برخواهد داشت. اجازه دهید شما را بیشتر با این تنظیمات آشنا کنیم.

 در سال‌های گذشته پیستوله دو تنظیم در بازار موجود بود؛ اما امروزه پیستوله‌های سه تنظیم به‌عنوان راهکاری بهتر به فروش می‌رسند و گزینه‌ای بهتر هستند.

 در ادامه به معرفی هر یک از این بخش‌ها می‌پردازیم تا بدانید هر یک از این تنظیمات مربوط به چه بخشی هستند.

ویدئو شناخت پیستوله و آموزش کار با پیستوله

تماشا این ویدئو در برخی اپراتور ها با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

 

 

مقالات و ویدئوهای بیشتر در مورد پیستوله رنگ‌کاری را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید:

معرفی و راهنمای انتخاب انواع پیستوله‌های رنگ‌پاشی
آموزش نحوه رنگ‌کاری با پیستوله بادی و آموزش تنظیم پیستوله رنگ
مقایسه پیستولهٔ بادی و پیستولهٔ برقی و راهنمای انتخاب بین این دو
مشکلات رایج در رنگ‌کاری با پیستوله نقاشی
دلایل گرفتگی نازل پیستوله رنگ و روش حل آن
خطرات استفاده از پیستوله رنگ‌کاری چیست؟
آموزش تمیزکاری پیستوله رنگ‌کاری
جدول نسبت ترکیب تینر با رنگ (روغنی، فوری و نیم‌پلی‌استر) در پیستوله بادی
روش اجرای صحیح نیم‌پلی‌استر با پیستوله و قلم‌مو و غلتک چیست؟
آموزش رنگ‌کردن چوب با سیلر کیلر و پیستوله بادی

 

پیچ تنظیم پیستوله (مقدار خروجی رنگ)

پیچ تنظیم مقدار خروجی رنگ پیستوله

پیستوله

این پیچ تنظیم که معمولاً در پشت پیستوله و زیر کاسه قرار دارد به رنگ‌کار این امکان را می‌دهد که مقدار خروج رنگ از کاسه به سمت پیستوله را مشخص کند. استاد رنگ‌کار می‌تواند با توجه به نوع رنگ، غلظت آن و خروجی موردنیاز، پیچ را شل یا سفت کند.

پیچ تنظیم پیستوله (میزان فشار هوا)

 

پیچ تنظیم مقدار فشار هوا

 این پیچ در زیر دستگیره پیستوله و برای کم‌وزیاد کردن فشار هوای کمپرسور در زمان خروج از پیستوله استفاده می‌شود. در نمونه‌های قدیمی پیستوله این پیچ وجود ندارد و معمولاً نقاش‌ها با تا کردن شیلنگ هوای ورودی به پیستوله را کنترل می‌کردند.

 با توجه به غلظت رنگ و فاصله شما از قطعه کار، تصمیم می‌گیرید که فشار هوای ورودی به پیستوله تا چه حدی باشد.

 ما در دوره آموزشی رنگ‌کار ماهر کامل به این موضوع پرداختیم.

تنظیم گستره پاشش یا پرده رنگ

 

پیچ تنظیم گستره پاشش رنگ پیستوله

 پیچ نصب شده در قسمت چپ بدنه پیستوله رنگ‌پاش به شما امکان می‌دهد گستردگی پاشش را از حالت تیز و مستقیم به حالت پخش و تا عرض ۲۵ سانتی‌متر تنظیم کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که در عرض‌های زیاد باید فشار باد را هم کمی بیشتر کنید تا رنگ دانه‌دانه پاشیده نشود.

 به‌اصطلاح به این حالت تف پاش هم گفته می‌شود.

 پیستوله دارای نازل‌های به شماره‌های مختلف است که در رنگ کاری خودرو رو رنگ چوب از پیستوله با نازل‌های ۱٫۶ و ۱٫۸ و ۲ استفاده می‌شود. این شماره‌ها مربوطه به قطر سوزن پیستوله است.

 در رنگ فوری از سوزن ۱٫۶ استفاده می‌شود و برای پاشش تمام پلی استر از سوزن ۲ استفاده می‌شود. البته بیشتر اساتید از سوزن ۱٫۸ برای تمامی این موارد استفاده می‌کنند.

 برای رنگ چوب پیشنهاد می‌کنیم از پیستوله با نازل ۱.۶ یا ۱.۸ استفاده کنید. بین این دو پیستوله فرق چندانی وجود ندارد.

آموزش تنظیم پیستوله بادی

 اجرای رنگ با پیستوله یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک رنگ‌کار چوب باید در اجرای درست آن مهارت و تجربه کافی داشته باشد.

 بعد از سنباده‌کاری درست و به‌اصطلاح زیر کار در آوردن، باید با پیستوله سیلر و کیلر و نیم پلی استر و همرنگی و… را روی چوب اجرا کنیم. در رنگ کاری خودرو هم شرایط به همین منوال هست و تفاوت چندانی بین رنگ کاری این دو وجود ندارد.

تنظیم پیستوله رنگ

 قبل از شروع به رنگ کاری با پیستوله، باید تنظیمات مربوط به پیستوله را انجام دهید. این تنظیمات با توجه به نوع سازه، نوع رنگ، سردی و گرمی هوا، مقدار فشار هوا و… باید انجام شود.

 همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پیستوله‌های استاندارد موجود در بازار ایران از نوع سه تنظیم هستند. شما باید به استفاده از پیچ‌های تنظیم دستگاه (که عموماً سه تنظیم هستند) مواردی مانند تنظیم مقدار خروجی هوا، تنظیم مقدار خروجی رنگ و تنظیم گستره پاشش رنگ را انجام دهید.

غلظت رنگ پیستوله چقدر باید باشد؟

 غلظت رنگ هم باید به‌گونه‌ای باشد که امکان خروج از پیستوله را داشته باشد. اگر رنگ بیش از حد غلیظ باشد، به‌سختی خارج می‌شود و به اصلاح تف می‌شود.

 همچنین اگر رنگ بیش از حد شل (رقیق) باشد، امکان شره کردن آن وجود دارد.

استاندارد غلظت رنگ پیستوله این است که بعد از ترکیب رنگ با تینر (حلال) نه به اندازه ای غلیظ باشد که مانند نخ از هم زن آویزان شود و نه مانند آب شل و روان و بدون مواد باشد.

به طور کلی، غلظت رنگ باید در یک محدوده مناسب باشد تا به خوبی از پیستوله خارج شود و روی سطح مورد نظر به طور یکنواخت و بدون خطوط یا لکه‌های ناخواسته پخش شود.

اگر رنگ بسیار غلیظ باشد، ممکن است جریان آن در پیستوله مسدود شود و اگر رنگ بسیار رقیق (شل) باشد، قدرت پوشش و کیفیت رنگ آمیزی کاهش می‌یابد.

برای اینکه بدانید مقدار استاندارد ترکیب رنگ و حلال آن چگونه است، از راهنمای موجود روی قوطی رنگ استفاده کنید و اگر این راهنما وجود نداشت، با بخش فنی شرکت تولیدکننده رنگ تماس بگیرید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

در ویدئو منتشر شده در همین مقاله به صورت ویدئویی امکان تماشای غلظت استاندارد رنگ پیستوله را خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: خطرات استفاده از پیستوله رنگ‌کاری چیست؟

غلظت رنگ پیستوله برقی

غلظت رنگ پیستوله برقی هیچ تفاوتی با پیستوله بادی ندارد. اما اگر پیستوله برقی که دارید کاسه پایین است، پیشنهاد می کنیم رنگ کمی غلیظ تر است پیستوله بادی بسازید.

در کل پیستوله های برقی به دقت و کیفیت پیستوله بادی رنگ نمی پاشند. ما در مقاله ای جداگانه به تفاوت بین پیستوله برقی و بادی پرداخته بودیم. پیشنهاد می کنیم این ویدئو را تماشا کنید.

 

 

نکته‌هایی که باید قبل از رنگ کاری با پیستوله رعایت کنید

 قبل از رنگ کاری با پیستوله این نکته‌ها را رعایت کنید تا درنهایت به نتیجه‌ای درست دست پیدا کنید.

 * قبل از شروع رنگ کاری اجازه دهید که کمپرسور هوا از هوا پر شود و یک‌بار دستگاه خاموش شود.

 * در مسیر خروجی هوا حتماً از فیلتر تصفیه هوا مخصوص کمپرسور هوا استفاده کنید تا ذرات آب و روغن داخل کمپرسور به پیستوله راه پیدا نکند.

 * از تمیز بودن پیستوله و عملکرد صحیح همه بخش‌های آن مطمئن شوید.

 * در هنگام رنگ کاری با پیستوله حتماً از هواکش‌های قوی استفاده کنید تا در اثر یک جرقه کوچک، انفجار صورت نگیرد.

 * قبل از استفاده پیستوله، سطح کار را عاری از هرگونه گردوغبار کنید.

آموزش تنظیم پیستوله بادی

آموزش رنگ آمیزی چوب با پیستوله

در این بخش به آموزش کار با پیستوله رنگ کاری برای اجرای رنگ بر روی ورق صاف چوبی می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانید، رنگ کاری صندلی چوبی با رنگ کاری صفحه چوبی متفاوت است و هرکدام نکته‌های مخصوص به خود را دارند.

زاویه نادرست در زمان رنگ کارن با پیستوله

 برای رنگ کاری ورق پیستوله را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که گستره پاشش رنگ آن بین 12 تا 17 سانتی‌متر باشد (برای رنگ ورق چوبی). نازل را بچرخانید تا پاشش به‌صورت عمودی انجام شود.

 در مرحله بعد از پایین ورق شروع به رنگ کاری کنید. روشی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید اشتباه است. شما باید از پایین صفحه یا از نزدیک‌ترین قسمت به خودتان شروع به رنگ کاری کنید و به جلو پیشروی کنید تا گرد رنگ بر روی کار ننشیند.

پیشنهاد آیچوب:

آموزش رنگ چوب به روش سیلر و کیلر و پلی استر

جهت پاشش درست با پیستوله

 در موقع پاشیدن حرکت پیستوله باید کاملاً موازی سطح باشد حرکت‌دادن پیستوله در روی کار به‌صورت قوسی باعث می‌شود فاصله پیستوله نسبت به سطح در وسط کم شده و در کناره‌ها زیاد شود و این خود باعث شکم دادن رنگ در وسط می‌شود.

 تقریباً می‌توان گفت یاد بگیرید که مثل یک ربات پیستوله را در محور حرکت دهید.

فاصله مناسب پیستوله تا سطح کار

 فاصله پیستوله تا سطح کار باید به‌اندازه و مناسب باشد. فاصله کم باعث تراکم زیاد رنگ گردیده و شره می‌کند (از سطح) و فاصلهٔ زیاد بالعکس باعث پراکندگی رنگ گردیده سطح رنگ دانه‌دانه یا زبر می‌شود.

 به عبارتی به علت فاصله زیاد پیستوله با سطح رنگ قبل از اینکه به سطح برخورد کند به علت تماس زیاد با هوا پودر می‌شود و بعد از نشستن روی کار سطح را زبر می‌کند.

 فاصلهٔ مناسب با توجه به انواع مختلف رنگ و غلظت‌های گوناگون بین ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در هر حرکت حدود ۵۰% از قسمت رنگ شده با حرکت قبلی مجدداً تحت پوشش حرکت جدید قرار گیرد.

 علت این امر تراکم متفاوت پاشیدگی رنگ از پیستوله است. برای مثال شما می‌توانید حداقل به‌اندازه یک وجب پیستوله را از کار فاصله دهید. البته همان‌طور که گفته شد، این فاصله با توجه به شرایط رنگ کاری متفاوت خواهد بود.

روش درست پاشش رنگ با پیستوله

ترفند های کار با پیستوله رنگ

 درجه حرارت رنگ هنگام پاشیدن و همچنین درجه حرارت قطعه کار در کیفیت کار نقش مهمی ایفا می‌کنند درجه حرارت رنگ در موقع پاشیدن ۲۲ درجه سانتیگراد و قطعه کار از ۲۲ تا ۳۰ درجه توصیه می‌شود. در روزهای سرد زمستانی سعی کنید پاشش را انجام ندهید و به یک روز آفتابی موکول کنید و یا اینکه دمای کارگاه را به‌اندازه کافی برسانید.

 فشار هوای لازم جهت پودر کردن رنگ به جنس و غلظت رنگ بستگی دارد فشار هوای خیلی کم‌رنگ را کاملاً گرد نکرده و سطح رنگ شده چروک بر می‌دارد و فشار هوای زیاد سطح رنگ شده دانه می‌زند پیستوله باید طوری تنظیم شود که هوا و رنگ به یک نسبت متعادل مخلوط و از درپوش پیستوله خارج شود.

 حتماً از جوراب زنانه نازک برای فیلترکردن رنگ ورودی به پیستوله استفاده کنید و بعد از یک دوره رنگ‌کاری، جوراب را تعویض نمایید.

 در پایان پس از اتمام کار، حتماً پیستوله را با استفاده از حلال مناسب تمیز کنید. به‌عنوان‌مثال اگر با پیستوله رنگ روغنی پاشیدید، از بنزین برای تمیزکردن ابزار استفاده کنید.

 اگر از رنگ فوری استفاده کردید، با استفاده از تینر فوری اقدام به تمیزکاری پیستوله کنید. در آیچوب مطلبی جامع در مورد تمیزکاری پیستوله برای شما تهیه کردیم که حتماً موردتوجه شما قرار خواهد گرفت.

نازل پیستوله

همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری مباحث رنگ‌کاری چوب و آموزش‌ها و ترفندهای رنگ چوب هستید، نوشته‌های مربوط به آموزش رنگ چوب را از دست ندهید. امیدوارم سری مطالب آموزشی موردتوجه شما قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آموزش تمیزکاری پیستوله رنگ‌کاری و دلایل گرفتگی نازل پیستوله رنگ‌کاری و راه حل آن

پاسخ به پرسش ها در مورد پیستوله

 ۱. تنظیمات پیستوله رنگ‌کاری چگونه است؟

 برای تنظیم پیستوله باید با سه پیچ موجود روی پیستوله تنظیمات را انجام دهید. یکی از پیچ‌ها برای تنظیم فشار هوای خروجی و پیچ دیگر برای تنظیم مقدار رنگ خروجی رنگ است.

یک پیچ هم در کنار بدنه پیستوله وجود دارد که از آن می‌توان برای تنظیم گستره پاشش استفاده کرد.

 ۲. بهترین نازل برای رنگ‌کردن چوب کدام است؟

 برای رنگ‌کردن چوب (سیلر و کیلر و نیم پلی‌استر) می‌توان از نازل‌های ۱.۶ و ۱.۷ و ۱.۸و ۲ استفاده کرد. البته برای پاشش سایه (سایه کاری) داشتن پیستوله ۰.۵ انتخابی مناسب است. از میان پیستوله برق و بادی، بدون شک پیستوله بادی انتخابی بهتر است.

 ۳. بهترین دما برای اجرای رنگ با پیستوله چقدر است؟

 برای اجرای رنگ با پیستوله بهتر است دمای اتاق رنگ بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد. البته باید به رطوبت فضا هم توجه داشت. اگر رطوبت هوا بیشتر از ۵۰ درصد باشد، احتمال سفیدک‌زدن رنگ افزایش می‌یابد. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای بارانی و روزهایی که رطوبت هوا زیاد است رنگ نپاشید.

منبع: آیچوب

447 نظر در “آموزش تنظیم پیستوله رنگ | آموزش رنگ آمیزی با پیستوله

  1. داروگ گفت:

    سلام،بابا یه تخفیف خوب واسه این دوره رنگ کار ماهر بذارید دیگه

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      پیگیر پیج اینستاگرام آیچوب باشید لطفا

  2. رنگ گفت:

    سلام
    من یک کمپرسور دست ساز با موتور کولر 24000 دارم آیا میتونم باهاش از پیستوله رنگ استفاده کنم؟
    بادش یکسره هستش!
    ممنون…

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما نیاز به 3 تا 4 بار فشار هوا دارید که بتونید رنگ رو بپاشید.
      حالا سوال ایننجاست که کمپرسور هوا می تونه اینچنین فشاری رو در لحظه و به صورت مداوم ایجاد کنه؟!

  3. علی حسینی گفت:

    سلام
    پوشش کیلر پلی اورتان روی پارکت با پیستوله پیشنهاد می کنید یا غلطک و اگر پیستوله مورد تایید است فشار باد پیستوله چند باشه؟ ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام علی حسینی عزیز
      خیر
      فقط روغن گیاهی مخصوص چوب

  4. حجت گفت:

    سلام استاد
    چرا در کاتولگ پیستوله برقی استفاده از تینر فوری منع شده پس چطوری میشه سیلر و کیلر را که حلالش تینر فوری است اجرا کرد البته منع تینر فوری به دلیل خوردگی دستگاه میباشد ولی آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      شما مجبوری از پیستوله بادی استفاده کنید که مقاومت داره…
      این پیستوله ها مناسب پاشش رنگ های فوری نیستند.

  5. مهدی گفت:

    سلام روش اجرای رنگ پلی اورتان سفید براق چطوری است؟ایا میشه روی بتونه فوری اجرا کرد؟ایا رنگ فوری رو مبشه جهت طوسی کردن بهش اضافه نمود؟ایا از رنگ فوری میشه اسنری استفاده کرد؟چکار کنم که رنگ پلی اورتان دون دون نشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام مهدی عزیز

      1. توضیح در مورد روش جرای پلی اورتان براق بسیار طولانی و زمان بر هست. به همین خاطر در مجموعه آموزشی رنگکار ماهر به این موضوع پرداختیم.
      2. روی بتونه فوری رنگ فوری اجرا می کنید و بعد پلی اورتان اجرا میشه
      3. بله، می تونید با رنگ فوری بینهایت رنگ بسازید
      4. خیر رنگ فوری مناسب آستری نیست.
      5. پیستوله تمیز باشه، رنگ تمیز باشه، کمپرسور هوا تمیز باشه، روی کار و در محل کارگاه خاک نباشه…
      پیروز باشید

  6. محمدحسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سوالی داشتم، امکان رنگ امیزی سقف با پیستوله های کاسه رو وجود داره؟ یا به طور کل قابلیت برعکس استفاده کردن ازشون هست؟
    و ایا شما برای رنگ های روغنی،پلاستیک،ضدزنگ سوزن ۱.۴ رو پیشنهاد میکنید؟
    حجم تقریبی کمپرسور هوا برای رنگ زدن حدود ۱۴۰ متر مربع به طور تقریبی چقدر توصیه میکنید؟

  7. محمدحسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    از پیستوله های کاسه رو میشه برای رنگ امیزی سقف استفاده کرد؟ چون تا جایی که اطلاع دارم بر اثر جاذبه عمل میکنن و وقتی برعکس بشه پیستوله جاذبه هم برعکس میشه.
    و برای رنگ کردن حدود ۱۴۰ متر مربع به طور تقریبی کمپرسور چند لیتری رو پیشنهاد میکنید؟

  8. معین گفت:

    سلام و خسته نباشید

    من برای آستری گردویی و فندقی از جوهرهای فام بخش تابا با تینر فوری ۲۰۰۰۰ روی چوب روس استفاده کردم ، در حین رنگپاشی همه چیز خوب به نظر میاد ، اما بعضی مواقع بعد از گذشت مدتی ( مثلاً ۱ ساعته ) در بعضی نقاط چوب لکه های سفیدی دیده می‌شوند که اندازه شوم بین ۱تا ۳میلیمتر مربع متغییرند، به نظرتون اشکال کارم کجاست؟
    اگر یک راه ارتباطی بفرمایید میتونم عکساشو براتون بفرستم

    ۱.از اونجایی که تینر فوری با جوهر قاطی شده و خیلی شل هست، درجه پاشش رنگ در کمترین حالته تا مانع از شره کردن رنگ بشه
    ۲.فاصله پیستوله از سطح تقریبا ۱۵ سانتیمتری و سعی میکنم حرکت موازی داشته باشم
    ۳.قبلا چنین مشکلی نداشتم
    ۴.پیستوله من مدل بوش pfs1000 هست

    1. آیچوب گفت:

      سلام معین عزیز
      لطفا پیج اینستاگرام آیچوب رو فالو کنید و تصاویر رو برای ما ارسال کنید و سوالتون رو اونجا بپرسید، بعد از دیدن تصاویر پاسخ میدیم.

      https://www.instagram.com/ichoob.ir/

  9. پیمان گفت:

    با سلام و عرض ادب
    میخواستم بپرسم تمامی این موارد که درباره رنگ کردن چوب فرمودید، درباره رنگ کردن ورق نئوپان هم صدق میکنه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. آیچوب گفت:

      سلام پیمان عزیز
      برای ورق نئوپان خام پیشنهاد می کنیم از مطلب زیر استفاده کنید:
      آموزش کامل و تصویری رنگ کاری‌ ام دی اف خام از مبتدی تا حرفه‌ای!

  10. بابایی گفت:

    با سلام
    استاد من میخوام روی دیوار پوش گچی خونه خودم پودر طلایی درست کنم ممنون میشم اوصول صحیح برای درست کردن نیم کیلو محلول ترکیبات اونو بفرمایید.در ضمن با پیستوله میزنم
    باتشکر از سایت خوبتون

    باتشکر از سایت خوبتون

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست عزیز
      در مورد رنگ دیوار و گچ تجربه چندانی نداریم.

  11. مسعود گفت:

    سلام استاد .با تشکر از مطالب خوبتون .من یک پیستوله ACTIVEمدلE70 دریافت کردم دو تنظیمه هست.ایا خودم میتونم یک شیر کوچک مثل شیر آب کولر در قسمت ورودی هوا وصل کنم که جریان ورودی هوا را کنترل کنم؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      خیر.
      ورودی هوا نیازی به کنترل ندارد. اگر ورودی را به هر طریقی مسدود یا کم کنید باعث داغ شدن کمپرسور و قطع شدن آن می شود.

      1. مسعود گفت:

        ممنون استاد ، البته منظورم ورودی هوا به پیستوله بود ، در مورد پیستوله اکتیو E70 اگر اطلاعی دارید ممنون میشم بفرمایید ، دو تنظیمه هست یا سه تنطیمه ، ظاهرش با بقیه پیستوله ها فرق داره .ممنون

        1. آیچوب گفت:

          سلام مسعود عزیز
          ببخشید فکرکردم کمپرسور هست.
          بله، می تونید این کار رو انجام بدید. این شیر ها رو می تونید در فروشگاه های لوازم هیدرولیک هم پیدا کنید.

  12. Ehsan گفت:

    با سلام
    برای رنگ کاری با پیستوله بر روی سطوح بزرگ مثل درب اتاق یا… حداقل ظرفیت کمپرسور باد باید چند لیتری باشه تا وسط کار کم نیاره و کمپرسور توانایی تامین فشار مناسب رو داشته باشه؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      واحدی داریم با عنوان لیتر بر دقیقه
      که مصرف هوای ابزار یا دستگاه رو به شما نشون میده. طبق اون می تونید چنین سنجشی داشته باشید
      اما برای کارهای سری و کارگاه های کوچک و متوسط 250 لیتری خیلی خوب هست و در اندازه کوچکتر 150 لیتری هم جواب هست
      اما برای کارهای محدود خانگی حداقل 50 لیتری باید تهیه کنید

  13. محمد کاشانی گفت:

    سلام..ستاد عزیز…پیستوله برفی ایرلس با مارک deco ار قدبم دارم ولی فنر و سوزن اون کم شده کجا میتونم تهیه کنم ومن شهرستان هستم از مغاره ها سوال کردم نداشتند…ممنونم

    1. آیچوب گفت:

      سلام محمد
      ما هم نتونستیم نماینده دکو در ایران رو پیدا کنیم.
      متاسفانه اجناس متفرقه این مشکلات رو هم دارند.

  14. الون گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید واسه مطالب مفید تون میشه مورد ۵ رو بیشتر توضیح بدید اصلا منظورتون رو متوجه نشدم

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما
      سلامت باشید
      فرض می کنیم سفحه ای که رنگ می کنید یک زمین مسطح هست.
      شما باید از جنوب رنگ کاری رو شروع کنید و در شمال به پایان برسونید.
      اگر از شمال شروع کنید، گرد رنگ روی سط رنگ میشنه…
      امیدوارم خوب توضیح داده باشم.

  15. موسیقی گفت:

    سلام واقعا ازتون ممنونم که چنین سایتی درست کردید و مردم و راهنمایی میکنید قربان بنده بعد از پاشش پلی استر ایستاده دچار یه جور چروک شدن رنگ میشم سطح صچاف در نمیاد حالت چروک داره این دلیلش چیه آیا میشه پلی استر ایستاده رو رقیق کرد و ممکن از غلظت باشه؟چون واسه کیلر و رنگ به مشکل نمیخورم ولی واسه پلی استر این مشکل و دارم مارک پلی استم هم تابا هست ممنون میشم اگه راهننماییم کنید تشکر

    1. آیچوب گفت:

      درود بر شما دوست گرامی
      اگر هاردنر زیاد باشه، رنگ ترک میگیره و اگر کم باشه حالت ژله ای ایجاد میشه
      همچنین شاید روش اجرای شما ایراد داره… رنگ رو خیلی ضخیم اجرا می کنید و در حالت عمودی رنگ چروک میشه
      یا اینکه چند لایه سنگین اجرا می کنید رنگ زیرین می سوزه…
      باید روش اجرای شما رو از نزدیک دید.

      1. موسیقی گفت:

        باز هم ازتون مممنونم بله بنده ایستاده رنگ میکنم و از سقف آویزان میکنم بعد پلی استرو میپاشم غلظتش هم به اندازه پلی استر ریخته شده تینر میریزم و ۴ درصد این وزن مخلوط هاردنر آیا امکان داره به خاطر ایستاده پاشیدن ک خودتون فرمودید یا غلظتش باشه باز هم تشکر واقعا ممنونم اگه راهنماییم کنید

        1. آیچوب گفت:

          خواهش می کنم
          بله؛ احتمال اینکه به خاطر ایستاده پاشیدن باشه خیلی بالاست. مخصوصا اگر مقدار پاشش رنگ زیاد باشه، باز هم امکان ایجاد این مشکل هست. رنگ کاری راه رفتن روی لبه تیغ هست. با یکجور رنگ رو بپاشید که هم کم نباشه و هم زیاد…
          حجم رنگ پاشی رو هم نباید فراموش کرد.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]