آموزش, ابزارهای فرز, فارسی‌بر, معرفی ابزار

راهنمای انتخاب و خرید فارسی‌بر نجاری از ۰ تا ۱۰۰ (مراقب اشتباهات رایج باشید!)

راهنمای خرید فارسی بر نجاری

 خرید فارسی‌بر بدون شک بزرگ‌ترین چالش برای یک نجار در زمان خرید ابزار نجاری است. یکی از پرتکرارترین سؤالاتی که برای خرید یک فارسی‌بر پرسیده می‌شود این است که چه برندی برای خرید بهتر است و این سؤال به‌وفور در آیچوب مطرح شده است.

 اما این سؤال که چه فارسی‌بری بخرم و در نهایت به یک نتیجه فوری و درست برسید، کاملاً غلط هست. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا این پرسش اشتباه است و چگونه برای خرید یک ابزار سؤال‌های درستی را از خود بپرسیم.

 مهم‌ترین مسئله‌ای که باید قبل از خرید یک دستگاه در نظر داشته باشید این است که خرید یک دستگاه به‌تنهایی شما را به یک سازنده حرفه‌ای و یک متخصص در کار تبدیل نمی‌کند و حتماً باید قبل از خرید یک دستگاه آموزش کامل برای کار با آن دستگاه را دیده باشید.

با آموزش درست و کامل هم خرید یک ابزار برای هر نفر و هر کسب و کاری یک پروسه تحقیقی کاملاً مجزا است. هیچگاه نمی‌توان یک ابزار خاص و یک برند را صرفاً به دلیل آپشن ها و قیمت گران آن به هر کسب و کار و هر فرد با شرایط مختلف پیشنهاد کرد.

 درست خریدن یک هنر و توانایی بزرگ هست که یک فرد یا این توانایی را دارد یا تلاش می‌کند که این توانایی را به دست بی آورد و یا هزینه دانش و تجربه شخصی که این دانش و هنر را دارد پرداخت می‌کند.

پس در ابتدا باید آموزش کافی برای یک کار را داشته باشید و بعد از آن برای خرید یک ابزار اقدام کنید. یکی از باورهای غلطی که ممکن است در عموم وجود داشته باشد این است ابتدا دستگاه را تهیه و سپس با آزمون و خطا توانایی کار با آن ابزار به دست می‌آید.

 

تماشا آنلاین ویدئو راهنمای خرید فارسی‌بر

 

 

تماشا این ویدئو با ترافیک نیم بها محاسبه می شود!

 

 

پیشنهاد مطالعه آموزش‌های بیشتر در مورد فارسی‌بر نجاری:

راهنمای کامل انتخاب و خرید فارسی‌بر نجاری
آموزش کار با فارسی‌بر برای تازه‌کارها و آماتورها
راهنمای انتخاب و خرید تیغ مناسب برای اره فارسی‌بر
آموزش نحوه نصب و تعویض تیغ اره فارسی‌بر
آموزش تنظیم زاویه فارسی‌بر | ساخت کلیشه ۱۵ درجه
نحوه اجرای زاویه‌های بسیار دقیق با فارسی‌بر
انواع روش‌های برش در فارسی‌بر نجاری
نحوه برش سری‌کاری با اره فارسی‌بر نجاری
اصلی‌ترین دلیل خطای اره‌های فارسی‌بر چیست؟
آموزش ساخت شابلون برای برش دوبل چوبی با فارسی‌بر

 

 

 آموزش و تجربه سبب می‌شود در کسب‌وکار احاطه داشته باشید. همین احاطه و تسلط در کار، آگاهی‌ای را به شما می‌دهد که به این پرسش پاسخ دهید که چه ابزاری برای کسب‌وکار شما مناسب است. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه توقعاتی از ابزار موردنظر خود دارید و این ابزار باید چه آپشن‌هایی داشته باشد.

 در مرحله آخر به این نقطه می‌رسید که این توقعات توسط چه برند و چه مدلی برآورده می‌شود. پس انتخاب برند آخرین فیلتری هست که برای خرید یک ابزار باید اعمال کنید.

 در این مقاله به نکات مهمی که باید قبل از خرید یک دستگاه اره فارسی‌بر به آن توجه داشت می‌پردازیم.

خرید فارسی بر نجاری

 

فارسی‌بر نجاری چیست؟

 فارسی‌بر یا mitersaw یک ابزار برای برش‌های دقیق روی چوب هست که می‌توان با استفاده از آن برش‌های غیر منحنی، کوتاه و تحت زاویه را بر روی چوب و یا در پهنا و نر چوب انجام داد.

 با به این نکته توجه داشت که در یک کارگاه ممکن است بسته به نوع کار و قطعه کار و انتظاراتی که از یک دستگاه دارید پس از مدتی نیاز به فارسی‌بر دیگری نیز داشته باشید. پس اینکه یک دستگاه فارسی‌بر برای هر کار قابل‌استفاده است یک تصور اشتباه است.

انواع فارسی‌بر نجاری

فارسی‌برهای ساده بازویی یا ثابت (Basic or Standard Mitersaw)
فارسی‌برهای بازویی با قابلیت زاویه از نر چوب (Compound Mitre Saws)
فارسی‌برهای کشویی Sliding Compound Mitre Saws

 

سایز قطعه کار و تأثیر آن در انتخاب فارسی‌بر

 همان‌طور که اشاره شد فارسی‌بر برای برش‌های دقیق و غیر منحنی و کوتاه مورداستفاده قرار می‌گیرد و در همین راستا محدودیت‌هایی در طول و ارتفاع برش و در اصطلاح دامنه برش وجود دارد.
محدودیت اول ارتفاع برش هست. هر چه قطر تیغه بیشتر باشد، امکان برش قطعات با ارتفاع بیشتر وجود دارد. این محدودیت در دو زاویه 90 و 45 درجه وجود دارد. قطعاً وقتی تیغه برش مایل و دارای زاویه باشد عمق برش کمتر خواهد بود.

 باتوجه‌به محصولات موجود در بازار حداکثر عمق برش در برش 90 درجه با تیغ 12 اینچ حدود 120 میلی‌متر و در برش 45 درجه حدود 70 میلی متر است. توجه داشته باشید که این اعداد در مدل‌های مختلف حتی با تیغه یکسان می‌تواند کمی بیشتر یا کمتر باشد. در نظر داشته باشید که برای مثال تیغه 305 به این معنی نیست که شما می‌توانید چوب با ارتفاع 305 را برش دهید.

برش چوب با فارسی بر

 

زاویه مورد نیاز برای برش با فارسی‌بر

همان‌طور که می دانید مهم‌ترین کار فارسی‌بر برش دقیق و تمیز چوب در زاویه‌های مختلف است. این زاویه معمولاً در حالت عمودی به صورت ۴۵ درجه و در حالت افقی هم به صورت ۴۵ درجه است.

در برخی مدل‌های فارسی‌بر شرکت‌های تولید کننده با توجه به فضایی که در طراحی فارسی‌بر وجود داشت، کمی پا را فراتر گذاشته‌اند و امکان برش زاویه افقی را تا ۵۴ درجه هم فراهم کرده‌اند.

البته موارد خیلی کمی وجود دارد که یک استاد کار نجار به زاویه بیشتر از ۴۵ درجه نیاز داشته باشد؛ اما این امکانی هست که شرکت‌های تولید کننده در اختیار خریداران محصولاتشان قرار داده‌اند.

مطمئناً از این قابلیت می‌توان به عنوان یک مزیت نام برد و در انجام بهتر کار تأثیر گذار هست. اگر قصد خرید فارسی‌بر دارید و این امکان برای شما مهم هست، فارسی‌بری خرید کنید که این قابلیت را داشته باشد.

 

محدودیت زاویه برش از پهلو یا bevel

 در برش زاویه‌دار از پهلو، فارسی‌برهایی وجود دارند که از دو طرف این برش را انجام می‌دهند که به dual bevel معروف هستند. البته فارسی‌برهایی وجود دارند که به دلیل وجود پوسته موتور در سمت راست فقط از یک سمت که معمولاً چپ است این نوع برش را انجام می‌دهد که به آن‌ها single bevel گفته می‌شود.

 فارسی‌برهای برندهای مطرح موتور را یا به‌صورت زاویه‌دار نصب می‌کنند و یا با تسمه و یا میل گاردون به پشت تیغه منتقل می‌کنند. دلیل متفاوت‌بودن حداکثر اندازه زاویه برش در فارسی‌بر ها هم امر است.

 معمولاً بیشترین زاویه در این برش 47 درجه هست.

خرید فارسی بر,خرید فارسی بر نجاری,تجربه خرید فارسی بر,بهترین فارسی بر,فارسی بر نجاری,معایب و مزایا فارسی بر نجاری,ابزار نجاری فارسی بر,فارسی بر مناسب کار با چوب,فارسی بر چیست؟

محدودیت برش زاویه mitercut

برش زاویه‌دار روی سطح که به‌صورت مندرج قابل‌انتخاب است به برش فارسی یا mitercut معروف است. معمولاً این زاویه بین 45 تا 65 درجه است. معمولاً زاویه سمت راست و چپ به حداکثر 65 و 55 درجه محدود هستند.

فارسی‌بر دوطرفه بهتر است یا یک طرفه؟

 یکی از قابلیت‌هایی که چند سالی است به بازار ابزار نجاری ارائه شده، فارسی‌بر با قابلیت برش دو طرفه است. مطمئناً اگر علاقه‌مند به صنعت چوب هستید، فارسی‌برهای زیادی را در بازار یا در کارگاه نجاری دیگر هنرمندان دیده‌اید. بیشتر فارسی‌برهای موجود در بازار برای برش اریب (در حالت عمودی) به چپ خم می‌شود.

 برخی دستگاه‌های به روز و نسبتاً گران قیمت موجود در بازار، امکان برش به چپ و راست را به صورت هم‌زمان دارند. قابلیت برش دو طرفه به لطف تغییر نگرش طراحان فارسی‌بر برای چینش زاویه موتور ایجاد شد. شاید برای شما سؤال باشد که منظور از این حرف چیست؟ اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم…

 در دستگاه‌های قدیمی موتور دستگاه به صورت افقی در زیر دستگیره قرار می‌گرفت و تیغه مستقیم به شفت موتور وصل می‌شد و برش قائمه انجام می‌گرفت. در این حالت سمت راست فارسی‌بر حاوی موتور بود و سمت چپ فارسی‌بر فضای کافی برای در زاویه ۴۵ درجه وجود داشت. به همین منظور شرکت‌های تولید کننده فقط از فضای یک طرف فارسی‌بر استفاده می‌کردند.

سایز تیغه فارسی‌بر

همان‌طور که اشاره شد هر چه سایز تیغه بزرگ‌تر باشد امکان برش با عمق بیشتر وجود دارد. در بازار ایران تیغه‌های فارسی‌بر را می‌توانیم در قطرهای 215،250،255،300 و 305 پیدا کنیم که این اندازه‌ها به اینچ معمولاً 8، 2/1، 10 و 12 اینچ در دنیا مرسوم هستند که به میلی‌متر 215.9 / 254/ 304.8 هستند. این هم نکته مهم دیگر برای خرید فارسی‌بر نجاری که باید می‌دانستید.

فارسی‌بر کشویی یا ثابت؟

 فارسی‌بر کشویی هم نوع دیگری از فارسی‌برهای موجود در بازار است. مهم‌ترین قابلیت فارسی‌بر کشویی، دامنه برش بیشتر چوب است. در فارسی‌بر ثابت باتوجه‌به اینکه تیغه فقط در جهت عمودی حرکت می‌کند، دامنه (عرض) برش محدود هست. به‌عنوان‌مثال در بیشتر فارسی‌برهای ثابت عرض‌برش حدود ۲۰ سانتی‌متر است.

 در فارسی‌بر کشویی شما می‌توانید عرض برش حدود دو برابر یا بیشتر از مدل ثابت داشته باشید. البته لازم به ذکر است که تکنولوژی دیگر هم به‌جای تکنولوژی کشویی به بازار عرضه شده است که از آن با نام فارسی‌برهای بازویی یاد می‌شود.

فارسی‌بر بازویی هم همان کارکرد فارسی‌بر کشویی را دارند؛ ولی تلاش شده در طراحی آن ضعف‌های فارسی‌بر کشویی برطرف شود.

 مطمئناً برای خرید فارسی‌بر کشویی هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در صورتی که به دامنه برش بیشتری نیاز دارید، فارسی‌بر کشویی به شما پیشنهاد می‌شود.

تیغه فارسی بر

 

توان فارسی‌بر

 توان دستگاه به وات بر روی پلاک دستگاه نوشته می‌شود و نمایانگر دو نکته مهم است. اول اینکه قدرت دستگاه برای برش‌های عمیق‌تر و چوب‌های با چگالی بالاتر کافی است و نکته دوم و مهم‌تر مصرف دستگاه است.

 هر چه توان بالاتر باشد مصرف جریان دستگاه هم بیشتر است که برای انتخاب فیوز و سیم کشی و سیم سیار دستگاه باید موردتوجه قرار بگیرد که برای داشتن جریان کافی است عدد توان رو بر 220 تقسیم کنید. برای مثال اگر دستگاه شما 2200 وات باشد مصرف جریان دائم کار شما 10 آمپر است.
البته در مقوله توان فقط کافی است در شرایط کاملاً برابر به آن استناد کنید.

 فارسی‌برهای موجود در بازار ایران در توان‌های 1300،1450،1800،2000،1500،2200،2500 و 2800 وجود دارند.

وزن فارسی‌بر

محل کار شما یا در کارگاه و یا در خارج از کارگاه و محل نصب و اسمبل یا به‌اصطلاح job site است. نکته‌ای که مهم است این است که اگر محل کار خارج از کارگاه باشد نمی‌توان از فارسی‌برهای سنگین استفاده کرد؛ زیرا حمل‌ونقل و جابه‌جایی بسیار مشکل خواهد بود؛ بنابراین از جمله نکاتی که باید به آن توجه کنید وزن فارسی‌بر برای حمل‌ونقل است. فارسی‌برهای در بازار در وزن‌های 14،12،16،18،20،23،29 و 36 موجود است.

آموزش کار با فارسی بر

 

نوع موتور فارسی‌بر

 یکی از مواردی که چندان به آن توجه نمی‌شود نوع موتور دستگاه است که دو نوع از آن در بازار موجود است.

 القایی و یونیورسال.

 اگر دنبال آپشن‌هایی مانند ترمز، سافت استارت و کنترل دور هستید حتماً باید فارسی‌بر با موتور یونیورسال خریداری کنید. اگرنه موتور القایی برای شما مناسب است.

 نکته بعدی حجم و وزن هست این دو موتور هست.

 موتورهای القایی در توان برابر، حجم و وزن بالاتری دارند؛ بنابراین سنگین‌تر هستند. برای مثال اگر هر دو دستگاه 2000 وات باشند، به فارسی‌بر یونیورسال می‌توان تیغه 235 میلی‌متری متصل کرد.

 اما با همان توان به فارسی‌بر القایی می‌توان تیغه 125 میلی‌متری متصل کرد که این امر به گشتاور راه‌اندازی و نقطه کار کمتر موتور القایی‌ها در مقایسه با یونیورسال بر می‌گردد.

 موتورهای القایی حداکثر دور پایین‌تری نسبت به موتور یونیورسال دارند و معمولاً بیش از 4200 دور نیستند؛ اما یونیورسال‌ها تا 20000 دور و بیشتر هم هستند که با گیربکس دور کم و گشتاور آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 تنها مزیت موتورهای القایی صدای کمتر و استهلاک کمتر این موتورهاست.

 نقطه‌ضعف بزرگ موتور یونیورسال این است که به دلیل داشتن زغال و مجموعه کموتاتور، استهلاک بالاتری نسبت به موتور القایی دارند.

 در مجموع موتورهای یونیورسال بسیار بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند در نهایت این انتخاب بین موتورهای القایی و یونیورسال بر عهده شماست.

زاویه برش از پهلو یا bevel

 

مقدار صدای فارسی‌بر (استفاده در ساختمان)

 میزان صدای دستگاه‌ها رو به دسیبل می‌سنجند، هر چه این عدد بیشتر باشد صدای آن دستگاه نیز بالاتر است. صداهایی تا محدوده 80 دسیبل برای گوش قابل‌تحمل است که البته به مدت‌زمان ماندگاری در آن صدا هم‌بستگی دارد؛ اما بیش‌تر از این محدوده نیاز به محافظت از گوش دارد.

 بسیاری از افراد که از دستگاه فارسی‌بر در منزل و مکان مسکونی استفاده می‌کنند حتماً باید این مهم را در نظر داشته باشند.

 میزان صدای فارسی‌برهای یونیورسال باتوجه‌به اینکه گیربکس دارند در حالت بدون بار بیشتر از فارسی‌برهای دینامی هست؛ اما هر دو در برش صدای بلندی تولید می‌کنند که مناسب کار در محیط‌های مسکونی نیستند.

 اندازه صدای فارسی‌بر حدود 102 تا 106 دسیبل است که از حد تحمل گوش بسیار بیشتر است. در نظر داشته باشید که عدد دسیبل خطی نیست. مثلاً 80 دسیبل به این معنی نیست که دوبرابر صدای 40 دسیبل است و نسبت تغییر دسیبل به بلندی صدا نمایی یا الگوریتمی است و یک تغییر کوچک در عدد دسیبل صدا رو بسیار بیشتر می‌کند.
برای مثال صدای نفس‌کشیدن 10 دسیبل، صدای صحبت‌کردن آرام 60 و صدای موتور جت 120 دسیبل است؛ بنابراین 102 دسیبل صدایی نیست که بتوان در آپارتمان این صدا را تحمل کرد.

دور دستگاه فارسی‌بر چوب چقدر است؟

 واحد شمارش دور هم RPM است که مخفف Round Per Minuts که به‌صورت یک عدد بر روی پلاک دستگاه نوشته می‌شود.

 منظور از دور دستگاه دور اسپیندلی است که تیغه به آن متصل می‌شود و دور موتور نیست. مخصوصاً در موتورهای یونیورسال دور موتور خیلی بیشتر است که توسط تسمه، پولی، گیربکس یا حتی میل‌گاردان به محور تیغه متصل می‌شود که دور رو کاهش و قدرت رو افزایش خواهد داد.

 در حالت کاملاً برابر یعنی وقتی چوبی که برش داده می‌شود اندازه و چگالی برابری داشته باشد فارسی‌بری که دور بیشتری دارد می‌تواند سریع‌تر و تمیزتر عملیات برش را انجام دهد که به این دلیل است که دندانه‌ها تعداد برخورد بالاتری در واحد متر طول دارند.

 دور دستگاه‌ها از 1900،3500،3900،4500،5000 تا 6500 دور وجود دارد که و سرعت متوسط 4000 دور مرسوم است.

راهنمای خرید فارسی بر

آپشن لیزر یا خط سایه فارسی‌بر نجاری

یکی دیگر از نکاتی که در خرید فارسی‌بر باید به آن توجه داشته باشید آپشن لیزر یا خط سایه است. این آپشن دقت برش را تا حد زیادی بالا می‌برند. خط سایه اگر در دستگاهی وجود داشته باشد همیشه دقیق است که این آپشن در برند دیوالت وجود دارد؛ اما خط لیزر خیلی زود از کالیبره خارجی می‌شود.

فارسی‌بر شارژی یا برقی بخریم؟

تفاوت دیگری که ممکن است در فارسی‌برهای مختلف وجود داشته باشد شارژی یا برقی بودن این دستگاه‌هاست. فارسی‌برهای شارژی باتری دارند که اگر در بازار فعلی ایران وجود داشته باشد بسیار گران است؛ بنابراین فعلاً در این موردنیاز به تحقیق نیست.

قابلیت خروج گرد و خاک و اگزوز اتصال جاروبرقی یا داست کالکتور فارسی‌بر

 این قابلیت به‌خصوص اگر در محیط‌های کوچک و یا در محیطی همچون خانه و پارکینگ کار می‌کنید بسیار کاربردی است و در تمیزی محیط بسیار مؤثر است. البته در بسیاری از فارسی‌برهای موجود این آپشن در قالب کیسه خاک‌گیر موجود است؛ اما تجربه نشان داده چندان تأثیرگذار نیستند.

 با اتصال مکنده یا جاروبرقی می‌توانید از این آپشن بهتر استفاده کنید.

اگر در یک مکان بسته کار می‌کنید بهتر است از جاروبرقی و یا دستگاه جمع آوری گرد و خاک استفاده کنید که به اره‌تان وصل می‌شود و گرد و خاک ناشی از برش چوب را جمع آوری می‌کند. خاک اره برای ریه و سیستم تنفس شما بسیار خطرناک است.

برخلاف ما ایرانی‌ها، هنرمندان دیگر کشورها به سیستم جمع آوری گرد و خاک اره توجه ویژه‌ای دارند. در نقد بررسی‌های فارسی‌بر نگاه ویژه‌ای به جمع آوری و انتقال درست گرد و خاک به کیسه زباله یا مکنده دارند.

بعضی از اره‌ها بدون آنکه به دستگاه جمع آوری گرو غبار نیازی داشته باشند به راحتی نمی توانند گردوغبار را جمع کنند و در برخی دستگاه‌ها حتی با وجود نبود مکنده، خاک به خوبی به کیسه انتقال پیدا می‌کند.

بررسی این موضوع برای خریدار ایرانی امکان پذیر نیست، جز اینکه قبلاً کسی این کار را انجام داده باشد.

فارسی بر چی بخریم

 

قابلیت کالیبره شدن آسان اره فارسی‌بر نجاری

 کالیبره‌شدن یعنی اندازه‌گیری یک متغیر و مقایسه آن با یک مرجع. همه دستگاه‌ها که نیازمند دقت است مخصوصاً انواع مکانیکی ابزارهایی برای کالیبره کردن وجود دارد.

 همه فارسی‌برها پس از مدتی دقت خود را از دست می‌دهند که حتی در گران‌ترین نوع این دستگاه هم اتفاق می‌افتد. قابلیت کالیبره کردن در همه فارسی‌برها وجود دارد؛ اما اغلب عدم دقت فارسی‌برها به دلیل ماهیت ساخت آن‌هاست و با کالیبره کردن کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

 بنابراین این قابلیت همیشه و در همه فارسی‌برها وجود دارد.

 بازه قیمتی:
این دستگاه از 2.5 میلیون تومان تا حدود 70 میلیون تومان و از 80 دلار تا 2400 دلار در بازار فعلی ایران این دستگاه موجود هست.

 نکته‌ای بسیار مهم این است که گران خریدن همیشه یک خرید خوب نیست و تلاش کنید باتوجه‌به نیازتان خرید کنید.

گارانتی فارسی‌بر نجاری

 متأسفانه در مورد گارانتی نمی‌توان چندان با اطمینان صحبت کرد چرا که اطلاعات آماری دقیقی وجود ندارد. البته شرکت‌های پر سابقه تری در ایران هستند که حتی در شهرهای کوچک هم نمایندگی دارند و تأمین قطعات مناسبی ارائه می‌دهند.
وجود قطعات یدکی، نمایندگی فعال در شهر یا شهرهای نزدیک شما، نوع تعهدی که فروشنده در گارانتی ارائه می‌دهد و… مواردی است که باید به آن توجه داشت.

بهترین فارسی بر

 

انتخاب برند برای خرید فارسی‌بر

 برند یکی از آخرین فیلترهایی است که شما برای خرید فارسی‌بر نجاری باید به آن توجه داشته باشید که به‌اشتباه همیشه در ابتدا موردتوجه قرار می‌گیرد. تا حد بسیار زیادی انتخاب از روی برند حسی و کمی هم تجربی هست.

 یک برند ممکن است کیفیت معمولی داشته باشد؛ اما با بازاریابی و تبلیغات هدف‌مند مشتریان هدف خودش رو داشته باشد؛ اما برندی دیگر قادر به چنین کاری نباشد.

 به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم از نمانام‌های خرید کنید که حداقل طی 5 سال گذشته نامی از آن‌ها شنیده باشید و دارای شعبه‌های نمایندگی در شهر شما باشند.

 بیشترین برندهای موجود در بازار رونیکس، محک، ماکیتا، آینهل، هیوندای، دیوالت، متابو است.

سخن پایانی برای خرید فارسی‌بر نجاری

 در هر کسب‌وکاری خرید لوازم و تجهیزات عامل بسیار مهم در پیشبرد اهداف و انجام فعالیت‌هاست. پس بسیار مهم است که در هنگام خرید یک ابزار تمام جوانب آن مورد بررسی قرار گیرد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود و مناسب‌ترین ابزار خریداری گردد.

 هر ابزار و هر مدلی دارای مزایا و معایبی است و این مهم در هر شخص و هر کسب و کاری متفاوت است که کدام ابزار مناسب است. پس نمی‌توان نسنجیده ابزاری را پیشنهاد کرد.

متأسفانه در باور عموم برای خرید فارسی‌بر انتخاب برند در اولویت قرار دارد و مهم‌ترین نکته ایست که در انتخاب ابزار مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم نکات مهم که برای خرید اره فارسی‌بر باید به آن توجه داشت را ذکر کنیم و انتخاب برند آخرین فیلتر در انتخاب ابزار است.

پس اینکه چه ابزاری برای کار شما مناسب است کاملاً به احاطه شما بر فعالیت مورد نظرتان، محیط کار و انتظارات شما از آن ابزار بستگی دارد.

 

منبع: تیم آیچوب

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]