آموزش, نجاری

راهنمای کامل آموزش نجاری حرفه‌ای [نقشهٔ راه یادگیری نجاری]

آموزش نجاری و راه اندازی کارگاه نجاری از علاقه‌مندی‌های بسیاری از هنرمندان و هنر دوست ها است. مسئله مهم قبل از راه اندازی کارگاه نجاری، آموزش نجاری یا یادگیری نجاری است.

در این مدتی که آیچوب فعالیت خود را آغاز کردیم، ایمیل‌ها و پیام‌های زیادی مبنی بر راهنمایی در خصوص چگونگی شروع نجاری و آموزش‌های مربوط به آن برای ما ارسال شده بود. به همین منظور در این مطلب به توضیحاتی در این خصوص می‌پردازیم.

تلاش می کنیم تجربیات خود در مورد نکته های مهم آموزش نجاری را با شما در میان گذاریم پس لطفاً با حوصله این مطلب را مطالعه نمایید، چون حاصل تجربه چندین ساله ما در آیچوب هست.

 

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

سوال های علاقه مندان به آموزش نجاری و راه اندازی کارگاه نجاری:

  • برای شروع نجاری باید کجا آموزش ببینم؟
  • آیا مرکزی برای آموزش نجاری وجود دارد؟
  • برای یادگیری نجاری چقدر زمان نیاز است؟
  • چه دوره‌هایی برای یادگیری نجاری باید بگذرانم؟
  • آیا می‌توان با محصولات آموزشی و کتاب، نجاری یاد بگیرم؟
  • چه میزان فضا برای کارگاه نجاری نیاز دارم؟
  • به چه ابزارهایی برای راه اندازی کارگاه نجاری نیاز دارم؟
  • برای راه اندازی کارگاه نجاری چقدر بودجه نیاز دارم؟

.

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

پاسخ به این سؤالات، برای هر فرد می‌تواند متفاوت از فرد دیگر باشد و مطمئناًَ قطعیت ندارد؛ اما شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، از این مطلب بهره بگیرید و قسمت‌هایی که متناسب با شرایط شماست را اجرا کنید.

 

هدف شما از نجاری چیست؟

در ابتدا باید بدانیم هدف ما از راه اندازی کارگاه نجاری چیست؟ در چه سطحی تمایل به خدمت رسانی داریم؟ آیا هدف ما برپایی کارگاه نجاری تولیدی است یا اینکه قصد راه اندازی یک کارگاه نجاری برای ساخت لوازم سفارشی داریم؟

باید بدانیم در این مطلب هدف ما ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص کارگاه‌های متوسط و کارگاه‌ خانگی است و شرکت های بزرگ تولیدی سازه های چوبی، باید بر اساس استادارد های راه اندازی خط تولید عمل کنند.

فرض را بر این می‌گیریم که شما علاقه‌مند به هنرهای چوبی هستید و تا به حال در این زمینه فعالیتی نداشته‌اید و فقط بر اساس غریزه و علاقه‌ای که به چوب، صنعت چوب و هنرهای چوبی دارید، در نظر دارید نجاری را بیاموزید و کار با چوب را شروع کنید. پس سؤالی که مطرح می‌شود این است که:

 

برای آموزش نجاری از کجا شروع کنم؟

این که شما از کجا شروع کنید، بستگی به شرایط مکانی شما دارد. ممکن است شما در شهری زندگی کنید که نجاری و کار با چوب بسیار کم و محدود انجام می‌شود و عملاً حضور در کارگاه‌های نجاری به‌واسطه فاصله‌ی زمانی و مکانی مشکل است.

پس بهترین راه شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای یا دوره‌هایی است که توسط اساتید یا گروه های آموزشی به صورت خصوصی انجام می شود.

 

آموزش نجاری رایگان

اگر سازمان فنی و حرفه ای در اطراف شما آموزشگاه دارد، می توانید با مراجعه به سازمان فنی و حرفه‌ای محل سکونت خود، از زمان برگزاری کلاس‌های نجاری اطلاع پیدا کنید و حتماً در کلاس‌های حضوری این سازمان شرکت کنید.

شاید بگویید کلاس‌های فنی و حرفه ایی با توجه به محدودیت زمانی برای شما مفید نخواهد بود؛ اما این یک اشتباه است. مطمئن باشید اگر واقعاً تجربه‌ای در صنعت چوب ندارید، بهتر است برای شروع از فنی و حرفه‌ای شرکت کنید تا مبانی اولیه نجاری را به‌صورت اصولی و علمی بیاموزید.

در مجموعه‌ی فنی و حرفه ای با بسیاری از دستگاه های نجاری و روش کار با هر یک به صورت اصولی آشنا خواهید شد.

پیشنهاد آیچوب:

۴۴ ابزار نجاری که حتما باید در کارگاه خود داشته باشید!

 

مدرک بین المللی نجاری

با شرکت در دوره های نجاری امتیاز کسب مدرک نجاری را خواهید داشت. این مدرک که در قالب دوره های درجه دو و یک نجاری با گذاراندن ساعت و سرفصل های فنی و حرفه ای به هنرجو پس از قبولی در آزمون نهایی اعظا می گردد.

این مدرک اعتبار بین المللی دارد و قابل استناد و ارائه حتی در کشورهای دیگر در مواردی همچون مهاجرت است.

اگر به کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دسترسی ندارید و شرکت در این دوره‌ها برای شما مقدور نیست، از محصولات آموزشی ویدئویی استفاده کنید. محصولاتی که بهترین گزینه نیستند؛ اما با توجه به شرایط شما می‌توانند گزینه مناسبی باشد.

ما در آیچوب ویدئو های آموزشی زیادی درزمینهٔ ساخت پروژه‌های نجاری منتشر کرده‌ایم که در هر مطلب ده‌ها ترفند و آموزش وجود دارد.

 

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

 

خاک کارگاه بخورید!

پس از گذران این دوره، عجله نکنید و به فکر شرکت در کارگاه‌های خصوصی و به‌نوعی شاگردی باشید. شما باید خاک کارگاه نجاری بخورید تا یک نجار خوب شوید. فکر نکنید شرکت در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای کافی است، خیر این کلاس شروعی است تا خودتان را محک بزنید که آیا واقعاً به این کار علاقه دارید یا نه …

برای حضور در کارگاه‌های خصوصی اصلاً از استاد کار خود توقع دریافت حقوق و دستمزد نداشته باشید. چون استاد باید تجربیات چندین ساله‌ی خود را به شما آموزش دهد و همین صرف زمان برای آموزش برای استاد هزینه دارد.

متأسفانه امروزه برخی از افراد برای یادگیری هم انتظار دریافت حقوق دارند.

 

((به من ماهی چقدر پول میدی؟!))

این زشت‌ترین حرفی است که یک استاد کار از کارآموز می‌تواند شنیده باشد. پول بابت چه چیزی؟ بابت انتقال تجربیات چندین ساله؟ بابت استرس حضور کارآموز در کارگاه نجاری؟ بابت مسئولیتی که بر عهده‌ی استاد است؟

بهتر است کمی صبور باشیم و اجازه دهید استاد نجار در مورد مسائل مالی تصمیم بگیرد. اگر قرار است نجاری را آموزش ببینید، پس به هیچ عنوان به دنبال کسب درآمد نباشید. چه بسا باید برای یادگیری این هنر هزینه کنید.

پیشنهاد آیچوب:

مشخصات یک کارگاه و دوره آموزش نجاری و درودگری خوب چیست؟

 

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

 

زود پیشرفت کنید!

در تمام طول دوره‌ی نجاری تلاش کنید تا ((کار دزدی)) کنید!

کار دزدی در نگاه اول واژه‌ای ناپسند به نظر می‌رسد؛ اما در اصطلاح عامیانه کار دزدی به این معناست که همیشه یک قدم جلوتر از سایرین به فراگیری و انجام کارهای محوله به گروه باشید. این که به‌صورت داوطلبانه کارهایی فراتر از وظایف خود را انجام دهید و بیشتر از مسئولیت محوله به خودتان کار کنید پیشرفتتان را سریع‌تر می‌کند.

منتظر این نباشید که استاد نجار، تمامی ترفندهای نجاری را کتبی و شفاهی به شما آموزش دهد. با چشمانی تیزبین حرکات استاد خود را دنبال کنید و سعی کنید بیننده و شنونده‌ی خوبی باشد و به عبارتی تجربیات استادتان را ناخواسته از او بگیرید.

پس از شرکت در دوره های آموزش نجاری، میرزا بنویس نباشید! متأسفانه در برخی دوره ها دیده‌ایم که برخی افراد به جای انجام عملی آموزش ها، با دوربین مشغول فیلم برداری از آموزش های استاد هستند و خیال می کنند با دیدن چندین باره فیلم، نجاری یا فرا خواهند گرفت. برخی دیگر هم فقط کاغذ و قلم در دست دارند و یادداشت می کنند.

در نجاری باید به صورت عملی کار انجام دهید و با نوشتن و فیلم برداری، آموزش شما تکمیل نخواهد شد. پس تلاش کنید در کارگاه آموزش نجاری فعال باشید و به صورت عملی هم کاری انجام دهید.

پیشنهاد آیچوب:

رازهای کسب درآمد بیشتر در نجاری چیست؟! چگونه یک نجار موفق باشیم؟

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

برای یادگیری نجاری چقدر زمان نیاز هست؟

زمان مورد نیاز برای یادگیری حداقل یک سال است و اگر احساس می‌کنید هنوز اطلاعات شما تکمیل نشده، حتماً زمان بیشتری به یادگیری اختصاص دهید. اینکه چند ماه یا چند سال برای یادگیری نجاری نیاز است بستگی به هوش و انتقال تجربیات از استاد به شما دارد. برخی فکر می کنند با یک روز آموزش می توانند نجار شوند؛ اما کاملاً در اشتباه هستند.

در یک روز فقط می توانند با دستگاه ها آشنا شوند و کاربرد هر یک را بیاموزند. نجاری دنیای بزرگی است و باید چندین پروژه اجرا کنید تا کار با دستگاه های نجاری و ترفند های آن را بیاموزید.

در غیر این صورت بهتر است بدانید که در شغل نجاری با خطرناک‌ترین دستگاه ها طرف هستید!

 

ادب و احترام به استاد کارتان نسبت به هر چیزی اولویت دارد.

 

راه‌اندازی کارگاه نجاری

پس از اتمام دوره‌ی کارآموزی مطمئناً شما به دنبال راه اندازی کارگاه نجاری خواهید بود. کاغذ قلم به دست بگیرید و لوازم و امکاناتی مورد نظر خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

به این نکات باید توجه داشته باشید که چه میزان فضا دارید؟ قبل از تهیه‌ی لیست باید بدانیم فضای کارگاهی ما در چه حدی است آیا یک سوله‌ی بزرگ یا متوسط داریم و یا یک مغازه‌ی ۴۰ یا ۵۰ متری … برق کارگاه ما سه فاز است یا تک فاز؟

بر اساس این اطلاعات می‌توانید دستگاه‌های اصلی کارگاه مانند اره فلکه، گندگی، سه کاره یا هفت کاره و … را انتخاب کنید.

همچنین باید بدانیم تا چه حد بودجه داریم؟ اگر در برنامه‌ی ما راه اندازی یک کارگاه نجاری کوچک و متوسط است، بهتر است از دستگاه‌های معمولی و ارزان استفاده کنیم تا هزینه‌ی اولیه‌ی کمی داشته باشیم. البته دستگاه‌های خوبی در تبریز و اصفهان و تهران در حال حاضر تولید می‌شوند که سال‌های سال برای شما کار می‌کنند.

شما می‌توانید یک دستگاه گندگی ایرانی را ۳ میلیون و آلمانی آن را ۳۰ میلیون خریداری کنید. مطمئناً دستگاه ۳۰ میلیونی برای یک کارخانه تولیدی است و نیازی ندارید برای کسب و کارهای کوچک هزینه‌ی هنگفتی داشته باشید. این قیمت‌ها برای دستگاه‌های دیگر هم صدق می‌کند.

برای خرید دستگاه‌های کوچک هم بارها و بارها مطالبی در آیچوب منتشر شده و تلاش کردیم اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه نماییم. دوستان و اساتید هم در این مباحث پاسخگوی شما بودند و تلاش کردند به پرسش‌های شما پاسخ دهند. در انتخاب دستگاه‌های کوچک نجاری مثل فارسی بر، عمود بر، دریل و … به خدمات پس از فروش در شهرتان و تهیه لوازم مصرفی آن دقت کنید.

 

راه اندازی کارگاه نجاری,شروع نجاری,چگونه نجار شوم؟تحقیق در مورد نجاری,تحقیق نجاری,نجاری در خانه,آموزش نجاری دانلود,نجاری چیست؟دوره نجاری,آموزش نجاری رایگان,

.

بودجه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه نجاری

برای برآورد بودجه مورد نیاز برای برپایی کارگاه کوچک نجاری (فرض بر اینکه مشکلی از بابت جا و مکان نداشته باشید) اگر همه‌ی دستگاه‌ها را نو بخرید حدود ۴۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارید و اگر دستگاه‌های اصلی مانند اره فلکه، سه کاره، و گندگی را دسته دوم و دستگاه‌های کوچک برقی را نو بخریم حدود ۲۵ میلیون تومان بودجه نیاز دارید. البته می‌توانید با ۲۰ میلیون تومان هم شروع کنید و کم‌کم به ابزار و تجهیزات خود اضافه کنید.

در کسب و کارهای خانگی شرایط متفاوت است به‌نوعی می‌توان با حدود ۱۰ میلیون تومان هم کارگاه نجاری خانگی داشته باشید. کارگاه نجاری که در حد ساخت لوازم تزئینی کوچک است.

پیشنهاد آیچوب:

ابزار مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه نجاری خانگی کدامند؟+ ویدئو

 

در حرفه نجاری خوش قول باشید!

نکته‌ی پایانی در مورد شروع کسب و کار جدید این است که همیشه تلاش کنید خوش قول باشید. خوش قولی اعتبار را با خود دارد. اگر فنی‌ترین استاد کار باشید؛ اما خوش قول نباشید هیچ ارزشی ندارد. رضایت مشتری و دعای خیرش همیشه باعث پیشرفت شما خواهد شد و کسب و کاری بابرکت خواهید داشت.

امیدواریم شروعی خوب و مانا داشته باشید.

 

منبع: آیچوب

.

165 نظر در “راهنمای کامل آموزش نجاری حرفه‌ای [نقشهٔ راه یادگیری نجاری]

  1. 09169647354 گفت:

    سلام وقت بخیر من فقط میخام در منزل وسیله های چوبی در ابعاد کوچیک درست کنم شما کلاسی سراغ دارید ؟و ابزار و وسیله چه چیزهایی باید خریداری شود

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما
      به زودی در این مورد دوره منتشر خواهیم کرد.
      لطفا کمی منتظر بمانید.

  2. 09128844020 گفت:

    سلام وعرض ادب من خانمی متاهل هستم ویه دوره نجاری رو گذروندم آشنایی با ابزارها وکاربرد آنها وانواع اتصالات وغیره محل سکونت ما جنوبغرب تهران یافت اباد هست با توجه به اینکه حیطه کاری شما چوب هست احیانا در بین همکاران محلی برای کار اموزی سراغ دارید ممنون میشم من رو حمایت کنید

    1. Khorami گفت:

      درود بر شما خانم محمودی
      خیر در این منطقه کسی رو نمیشناسیم.

  3. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر دوره های خراطی رو میخواستم راهنمایی کنید که کجا میتونم افدام کنم

    1. آیچوب گفت:

      سلام علیرضا عزیز
      دوره خراطی نداریم.

  4. ایرج گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    این مطلب برای سال 97 هست و هزینه یک کارگاه برای چنین سالی، اگر در حال حاضر(1400) بخوایم یه کارگاه خونگی راه اندازی کنیم چقدر باید هزینه کنیم و اینکه از مارک های ایرانی کدوم مارک ابزار بهتری تولید می کنه که هزینه های راه اندازی کمتر بشه و ابزار هم سرسال بلااستفاده نشه.
    ممنون از سایت خوب و پربارتون.

    1. آیچوب گفت:

      سلام دوست گرامی
      جواب این پرسش ها را شما باید در پروسه تحقیق خود به دست بیاورید با توجه به طرح توجیهی که برای کسب و کار خود در نظر دارید
      ما نمی توانیم جای شما چنین تحقیقی را انجام دهیم.

  5. علیرضا گفت:

    سلام . من قصد راه اندازی کارگاه تولید صنایع چوبی رو دارم . لطفا راهنمایی کنید که چه آموزشگاهی برای آموزش مناسبه؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      فنی و حرفه ای شهرتون مراجعه کنید برای آموزش درودگری درجه 2

  6. آیناز گفت:

    سلام من دنبال یه جایی توقمم که نجاری به بانوان یاد بده شماهمچین جایی رو میشناسید ممنون

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      خیر کسی رو نمیشناسیم.

  7. مرتضي گفت:

    سلام.وقت شما بخير .كلاسهاي آموزش شما كجا برگزار ميشه؟؟

    1. آیچوب گفت:

      سلام مرتضی عزیز
      دوره های آموزش نجاری حضوری نداریم. اما می تونیم دوره آموزش نجاری خوب رو به شما معرفی کنیم. لطفا ایمیل ارسال کنید.

      1. محمد رضا گفت:

        سلام و وقت بخیر ، باتوجه به مسئله کرونا الان کلاس در فنی وحرفه ای برگزار میشه ؟ در غیر اینصورت اگر جایی سراغ دارید معرفی کنید ممنونم

        1. آیچوب گفت:

          سلام محمد رضا عزیز
          اطلاعی ندارم باید از فنی و حرفه ای بپرسید
          دوره های خصوصی که مورد تائید ما بودند هم هنوز شروع نکردند کلاسهاشون رو…

      2. معين گفت:

        سلام
        من امروز رفتم فني و حرفه اي كلاسها فعلا برگزار نميشه، و من مي خوام كلاسهاي معتبر اموزش نجاري رو لطف كنيد و معرفي كنيد، مدركش برام مهمه و اينكه ياد بگيرم براي مهاجرت مي خوام
        ممنونم

        1. آیچوب گفت:

          هیچ کلاس معتبری تو کرونا کلاس برگزار نمی کند

        2. سیاوش گفت:

          درود دوست عزیز این آیدی تلگرامم هست میتونم با شما حرف بزنم

          ممنون میشم اگر پیام بدید

        3. آیچوب گفت:

          سلام دوست عزیز
          در حال حاضر امکان درج اطلاعات تماس در دایرکت نیست.

  8. بهنام گفت:

    سلام????
    لطفا طرز تهیه بتونه ی چوب (و رنگ های قابل استفاده برای بتونه رنگی) را هم توضیح و راهنمایی بفرمایید.
    ممنونم

  9. نوشین محمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من درحال حاضر کلاس آموزش نجاری میرم ولی احساس میکنم صرف شرکت در کلاس برام کافی نیست و خیلی دوست دارم در کنار کلاس بتونم توی یه کارگاه حضور داشته باشم و تمرین کنم ولی جایی رو نمیشناسم که مناسب باشه. شما میتونید در این زمینه‌ منو راهنمایی کنید؟
    من ساکن تهران هستم
    ممنون از شما

    1. آیچوب گفت:

      خانم محمدی درود بر شما
      لطفا از راه صفحه ((تماس با ما)) سایت آیچوب پیام ارسال کنید تا مشخصات کارگاه ارسال شود.

    2. علی گفت:

      سلام
      اگه لطف کنید و آدرس کلاس رو بدید ممنون میشم

      1. آیچوب گفت:

        سلام. لطفا از طریق صفحه ارتباط با ما سایت پیام ارسال کنید.

      2. ارزو گفت:

        من همسرم استاد نجاریه منتها میخواد مدرک فنی بگیره شما چ پیشنهادی دارید فتی حرفه ای هم کلاسی نداره ازمونم نیست

        1. آیچوب گفت:

          سلام آرزو گرامی
          اول از طریق فنی و حرفه ای اقدام کنید و اگر امکانش نبود، به دنبال موسسه های آموزشی باشید که مدرک فنی و حرفه ای ارائه میدن. برخی موسسه های آموزشی با فنی و حرفه ای قرارداد دارند.
          باید جستجو کنید. ما فقط شنیدیم که برخی دوستان این کار رو انجام میدن

    3. ارزو گفت:

      ببخشید کجا کلاس نجاری میرید؟؟؟

  10. فرزانه گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    شما کلاس نجاری برای بانوان می‌شناسید که معرفی کنید

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      خواهش می کنیم
      لطفا از راه قسمت ارتباط با ما برای ما پیام ارسال کنید تا اطلاعات دوره ارسال شود.

  11. هوشمند گفت:

    سلام وقتتون بخیر خوب هستید خسته نباشید من میخوام نجاری یاد بگیرم بچه شهرستانم از آموزشگاه و اینا اطلاعی ندارم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ????????

    1. آیچوب گفت:

      سلام هوشمند عزیز
      لطفا از راه قسمت ارتباط با ما برای ما پیام ارسال کنید تا اطلاعات دوره ارسال شود.

      1. حمید گفت:

        باسلام .من در یک روستا زندگی میکنم واقعا امکان شرکت در کلاس آموزشی را ندارم.چند دستگاه مربوط به نجاری هم خرید کردم اما کافی نیست ودارم یواش یواش خرید میکنم علاقه بسیار زیادی دارم لطفا راهکار بهم ارائه بدین .البته اینم بگم از لحاظ فنی بد نیستم منتهی قواعد تجاری را بلد نیستم

        1. آیچوب گفت:

          سلام حمید عزیز
          اگر امکان شرکت در کلاس ندارید، از آموزش های آیچوب و یوتیوب استفاده کنید. مخصوصا یوتیوب گزینه بسیار خوبی هست.

  12. علی گفت:

    جمله آخرتون راجع به خوش قولی خیلی قشنگ بود
    موفق باشید

  13. زهره گفت:

    ببخشید در تهران دوره ای که از صفر و مبتدی شروع شه برای بانوان برای ساخت وسایل چوبی چه آموزشگاهی رو توصیه می کنید؟
    البته جایی که عملی اموزش کامل بده و بیشتر تکیه شون به موارد تئوری و کش دادن جلسات نباشه

    1. آیچوب گفت:

      سلام زهره گرامی
      بله
      لطفا درخواست خود را به ایمیل آیچوب ارسال نمایی تا مجموعه مورد نظر را معرفی کنیم.
      سپاس از همراهی شما

      1. زهرا گفت:

        سلام میشه برای خانم ها یه جایی رو بگید

        1. آیچوب گفت:

          با وجود کرونا، فعلا خبری نیست

  14. نشاط گفت:

    سلام.
    خیلی خیلی ممنونم.
    اگر لطف کنید و سی دی های آموزشی که فرمودید رو معرفی کنید ممنون میشم.
    و به عنوان مشورت هم یه سوال دارم.
    اینجا من با یه گارگاه آشنا شدم که دوره های دو ماه با هزینه یک میلیون برگزار میکنن آیا توصیه میکنید یا همچنان پیشنهاد اولتون فنی و حرفه ای هست؟
    ( این کارگاه هفته ای یک جلسه از ۹ صبح تا ۵ عصر هست به مدت دو ماه)

    1. آیچوب گفت:

      لطفا به ایمیل سایت آیچوب از قسمت ((تماس با ما)) ارتباط برقرار کنید تا بعد زا آماده شدن، به شما اطلاع دهیم.

  15. نشاط گفت:

    با سلام و سپاس بابت این همه حسن نیتی و مهربانی و ممنونم بابت وقتی که برای پاسخ به سوال من می‌گذارید.
    من علاقه مند که نجاری رو یاد بگیرم اما هنوز نمی‌دونم عمق این علاقه در حدی هست که بخوام این حرفه حرفه اصلی من باشه یا نه.
    می خواستم اگر ممکنه من رو راهنمایی کنید که این حرفه رو از کجا میتونم یاد بگیرم با توجه به این که دخترم و ساکن شیراز.
    و سوال دیگه ای دارم اینه که اگر بخوام از چوب برای ساخت وسایل ظریف و زینتی و یا وسایلی که ابعاد بزرگی ندارن استفاده کنم بیشتر باید دنبال چه سطحی از کلاس ها باشم)

    1. آیچوب گفت:

      سلام نشاط گرامی
      اگرامکان حضور در تهران دارید، کلاس های خوبی برگزار میشه که می تونیم به شما معرفی کنیم. اگر امکان حضور در کلاس ندارید، مجمو عه های آموزش نجاری به زبان فارسی خوبی هست که می تونیم به شما معرفی کنیم تا تهیه کنید.
      اگر امکانش باشه در شیراز در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت کنید که عالیه. اگر نشد در کارگاه نجاری یکی ازدوستان…
      حتما قبل از راه اندازی کارگاه،در کارگاه دیگران کار کنید تا ببینید علاقه شما ادامه دار هست یا نه…

      سپاس از همراهی شما در آیچوب

      1. حمید گفت:

        سلام و باسلام و عرض ادب ، لطف میفرمایید مجموعه آموزشی نجاری به زبان فارسی را برای بنده معرفی بفرمایید. ممنونم

        1. آیچوب گفت:

          درود بر شما حمید عزیز
          لطفا در بخش ((ارتباط با ما)) سایت پیام ارسال کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )

[dm-modal]