آیچوب,دکوراسیون,هنر های چوبی,ابزار,

ابزار نجاری,نجاری مدرن,چوب,رنگ چوب

نگاهی به درون دریل چکشی شارژی

بررسی,دریل شارژی,دریل دیوالت,محتویات داخلی دریل شارژی,پیچ بند شارژی,

شايد شما در کارگاه يا خانه ي خود دریل چکشی شارژی داشته باشيد و علاقه ي زيادي به باز کردن و بررسي محتويات داخلي اين دستگاه داشته باشيد. در اين نوشته به ارائه ي عکس هايي از محتويات داخلي دریل چکشی شارژی پرداختيم که اميدواريم مورد توجه شما قرار گيرد.
.

.

.

.

بررسی,دریل شارژی,دریل دیوالت,محتویات داخلی دریل شارژی,پیچ بند شارژی,دریل چکشی شارژی

.

.

دریل چکشی شارژی DCD985M2 ديوالت

دريل چکشي DCD985M2 اکنون جايگزين مناسبي براي مدل هاي قبلي مانند DCD985L2 مي باشد. اما تفاوت هاي  اين دو مدل در چيست؟!
در کليات و شکل ظاهري اين دو مدل تقريبا شبيه به هم هستند اما DCD985M2 با باتري 4 آمپري و بسته بندي جديد و 33درصد کارايي بيشتر در زمان کار با دستگاه ، انتخابي بهتر براي خريد مي باشد .وزن اين دستگاه با باتري به حدود 2.3 کيلوگرم مي رسد.شرکت ديوالت توانسته است با ارتقا اين دستگاه از 18 به 20 ولت ، وزن آن را تا 450 گرم کاهش دهد.

.

.

بررسی,دریل شارژی,دریل دیوالت,محتویات داخلی دریل شارژی,پیچ بند شارژی,

.

.

کلاچ 22 حالته در اين دستگاه حق انتخاب بيشتري را به شما براي تعيين ميزان فشار براي بستن پيچها را ميدهد.

.

.

بررسی,دریل شارژی,دریل دیوالت,محتویات داخلی دریل شارژی,پیچ بند شارژی,

.

.

توضیحات بیشتر :

دیوالت یک شرکت آلمانی معتبر در دنیاست که ابزار حرفه ای با طراحی صنعتی بسیار خوب ارائه داده و چند سالیست که در ایران و در کنار نام های دیگر آلمانی همچون بوش رخ نمایی می کند.

قیمت :

این برند جزو مارک های گران در بازار ایران بشمار میاد که البته تا حدودی به حق هست . رنج قیمت دریل های شارژی این برند در ایران بین 550 هزار تومان تا 2.2 میلیون هست که با تلرانسی کمتر از 10% قابل تهیه در بازار هست . می تونیم به قیمت هایی همچون 550/720/780/860/995/1750 هزار تومان اشاره کرد . ( تاریخ استعلام قیمت : خرداد 93 )

گشتاور :

گشتاور از جمله عوامل مهم انتخاب دریل شارژی هست که بر حسب نیوتن متر بیان شده و رنجی ما بین 40 الی 56 و بیشتر رو شامل میشه . در واقع مقدار نیروی چرخشی که دریل می تونه وارد کنه می تونه تعریفی از گشتاور باشه .

باتری ها :

هنگام خرید ، باتری بصورت تکی و یا دو تایی همراه با جعبه و شارژر و متعلقات فروخته میشه . مقدار ولتاژ هم ما بین 10.8 الی 24 ولت هست که می تونیم به 10.8/12/18/24 اشاره کرد. امکان خرید بصورت تکی هم هست .

قطر مته :

قطر مته هم با توجه به توع کاربرد شما باید مورد توجه قرار بگیره . معمولا رنج این عدد ما بین 1.5 تا 22 میلیمتر هست .

وزن :

نیاز به توضیح نداره . مسلما هر چه وزن کمتر باشه کارکردن با دستگاه راحت تر هست . رنج وزن این برند هم عددی ما بین 1.9 تا 4 کیلوگرم هست .

دور در دقیقه :

این م دار بر حسب RPM بیان شده و عددی ما بین 400 تا 1400 دور در دقیقه هست . البته این دور در همه ی دریل های این برند قابل تغییر هست .

قبلا در آي چوب به توضيحاتي در مورد انواع دريل ها و پيچ بند هاي شارژي پرداخته بوديم

.

نکاتی که باید قبل ازخرید دریل,پیچ بند شارژی بدانید

.

در ادامه مي توانيد عکس هاي مربوط به بخش هاي داخلي اين دستگاه را مشاهده کنيد

.

.

.

.

پذیرای هر گونه نظر و تجربه ی دوستان عزیز در قسمت کامنت های همین مطلب خواهیم بود

گردآوی و تنظیم: www.ichoob.ir

.

نویسنده: آیچوب

شما هم دیدگاه خود را در مورد این نوشته بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاه ها

  1. با سلام ظاهراّ مهندسین و دوستان عزیز به همه مشکلات جواب دادن فقط تنها مشکل من مونده که اونم کسی سوال نکرده اصلا من دریل شارژ دارم از حالت دیمر خارج شده و بصورت گیربوکسی حرکت نمیکنه وقتی کلید رو فشار میدم با تمام ساعت به کلو
    داخل کلید یه ترانزیستور به شماره GFP50N06 داره که علیرغم اینکه روش خنک کننده و خمیر سلیکون زدن بازم موقع کار بیش از حد داغ میکنه چون شهرستان هستم امکان خرید این قطعه رو ندارم یعنی اصلا نیست که بخرم الا ایها الحال خواهشم از دوستان اینکه چیزی مشابه این ترانزیستور پیشنهاد میدین جای این بزارم تا دیمر کلید درست باشه یا در انتظار خرید یه پیچ گوشتی دیگه بسوزم و بسازم فعلا دوستان و مهندسین عزیز اگه جوابی چاره ای هست حتما برام ایمیل بزنید چون امکان و وقت بازدید مجدد رو ندارم یا تو تلگرام برام پیام بزنید یه دنیا ممنون میشم چون خیلی نیاز دارم راهنمایی هرچقد سریعتر باشه منتش برام بیشتر و ممنونیتش بی نهایت
    Jaber. Asadi35@gmail.com
    اینم ایمیل بنده بی نهایت سپاس از همه مهندسین محترم و عزیز

    1. سلام
      ماسفت ۵۰N06 رو امتحان کنید . ترانزیستوری هست که استفاده معمول داره در دیسی دیمرها . تو بستن پایه ها دقت داشته باشید
      اتصالات قبل از ماسفت و از منبع رو هم تست کنید. دنبال اتصلاتی باشید که احتمالا باعث ریپ میشه و یا اکسیداسیون احتمالی سر سیم ها .

  2. باسلام.خدمت عزیزان ومهندسین گرامی..سوالی داشتم میخواستم در صورت توان زود جوابی به بنده بدین..من دریل dcaچکشی را آکبند خریدم و آوردم که امتحان کنم دیدم جرقه ابی و نارنجی رنگ از پشت وفکر کنم از زغالها دیده میشه به خاطر اون مراجعه کردم به فروشنده که گفت این جرقه ها طبیعی هست حال سوال بنده اینه که ایا این جرقه که از فضای پشت دریل دیده میشه طبیعی هست یا نه؟؟؟

  3. سلام دوستان…. بنده طراحی الکترونیک آنالوگ و منبع تغذیه های خطی و سوییچینگ کار میکنم و میسازم…دیدم چند نفر سوالاتی رو داشتن که میخواستم جواب بدم…دوستی پرسیدند که در باتری دریل شارژی دیوالتی که دارم قطعه ای هست که با تعویض با نمونه مشابه ارور شارژ شدنش برطرف شده(اون قطعه اسمش کلید حرارتی هس و وقتی حرارت باتری در هنگام شارژ شدن باتری بالا بره این کلید عمل میکنه و با شارژر اطلاع میده که شارژ رو متوقف کنه… میتونین به جای این کلید حرارتی دوسر سیمش رو اتصال کنید تا جواب بگیرین(چون خیلی بندرت میتونه همچین مشکل داغ شدن باتری پیش میاد وگرنه از لحاظ ایمنی شاید کمی خطرناک باشه ولی چندان مشکلی نداره)…..
    دوست دیگه ای درمورد راه اندازی دریل شارژی با استفاده از باتری خودرو یا آداپتور پرسیده بودند… دریل های شارژی آمپر بالایی میکشن مخصوصا وقتی زیر بار زیاد قرارشون بدیم یا اینکه…. مثلا بنده خودم یه دریل شارژی 12 ولت 22 نیوتون متر دارم که باتری هاش مشکل داشت و من اومدم با یه باتری موتور سیکلت و 2 متر سیم 2 در 2.5 راهش انداختم و به صورت عالی و بدون مشکل کار میکنه… باتری فابریکش نیکل کادمیوم 1.5 آمپر ساعت 12 ولت بود… با آمپر سنج عقربه ای که دارم تست کردم در حالت آزاد دریل حدود 2 آمپر میکشه و در حالت کار عادی تا 10 آمپر و در حالت قفل که موتور بخواد کامل زور بزنه و همچنین در لحظه ی استارت تا 20 آمپر و حتی بیشتر هم میکشه… شما هم اگه دریل 12 ولت دارید با خیال راحت میتونید از باتری خودرو هم استفاده کنید هیچ مشکلی نداره… دریل شارژی هرچقدر که خودش نیاز داشته باشه آمپر میکشه و متوجه نمیشه که شما یه باتری موتور سیکلت بهش وصل کردین با باتری ماشین… حتی باتری 12 ولت 150 آمپر هم بهش وصل کنید هیچ مشکلی نیست….میتونید یه باتری موتور 12 ولت 4.5 آمپر ساعت بخرید به همراه یه شارژر…
    در مورد کار با برق شهر هم برای دریل 12 ولت میتونید از منابع سوییچینگ صنعتی استفاده کنید ولی مقرون به صرفه نیست چون باید بتونه حداقل 25 تا 30 آمپر رو بده….بهترین راه همون باتری موتور هست که گفتم خدمتتون…
    فقط نکته مهمی که داره اینه که حتما یه فیوز 20 آمپر براش بزارین…(من پیشنهاد میکنم 3 تا فیوز 10 آمپر شیشه ای کوچک با هم موازی بزنید بهتره و سریع تر میسوزه… تا درصورت برعکس زدن سر های باتری خطری وجود نداشته باشه…. دریلی که من دارم داخلش دیود محافظ داره که اگه مثبت و منفی برعکس زده بشه بتونه فیوز رو بپرونه)
    برای راه اندازی با برق شهر هم میتونید ترانس و پل دیود و خازن بزارید ولی بازم به صرفه نیست….
    اگر سوال

    1. تشکر
      در مورد ترمو سوئیچ که فرمودید بنده هم توصیه نمی کنم که برداشته بشه . چون مدل های رایج دریل شارژی کیت تشخیص شارژ کامل ندارند و تنها از طریق حرارت هست که به این نتیجه میرسه شارژ کامل هست . بنابراین توصیه نمیشه . مگر اینکه بخوای باتری رو از مدار خارج کنی که میشه برداشت و البته طبقه حفاظتی رو به نحو دیگری گذاشت تا اورلود رو بتونه تشخیص بده و قطع کنه .
      برای مسئله دوم البته یکسوسازهای تا 30 آمپر با قیمت مناسب هم موجود هست که قیمتی کمتر از خود باتری شارژر دارند . برای ساخت هم البته نیاز به دیودهای توان بالا هست و خازن های صافی که برای کارایی بیشتر هیتسینگ پیشنهاد میکنم .
      البته در مورد میزان جریان کشی که فرمودید درست هست . اما باید برای راندمان حداکثری جریان مورد نیاز رو تامین کرد . باتری ماشین 70 امپری هست و کاملا جواب کار رو خواهد داد ، منتها بعد از مدتی حتما نیاز به شارژ خواهد داشت .

  4. مهندس جان درود

    طبیعتا” جریان ورودی دستگاه مستقیم به کلید (که ازنوع دیمر دار هست ) وارد میشه وبجز اون مدار دیگه ای نمیبینم مگر داخل کلید…
    پل دیود هم چون با باطریه طبیعتا” نداره دیگه….

    علیهذا…سوال اینجاست که مگر کیت واسط ممانعتی ایجاد میکنه وآیا این کلید دیمر دار ازاین نوعه…؟

  5. سلام مجدد

    مهندس روی دستگاه نوشته 12V-1.5mAh

    بطور لحظه ای باباطری ماشین تستش کردم کارکرد.
    میشه تواین حالت با آمپرمتر حداکثرجریانی که میکشه رو بدست آورد…؟
    ودرنهایت پیشنهاد شما چیه…؟

    1. درود
      گمان نمی کنم 1.5 درست باشه
      تو کاتالوگ دستگاه توان باتری باید نوشته باشه. یا روی پلاک باتری
      باتری ماشین 60 آمپر هست پس حتما جواب خواهد داد
      البته باید دقت کنید ببینید بین باتری و دستگاه کیت واسطی هست یا خیر
      با داشتن توان باتری می تونید از مبدل های مسقیم موجود در بازار استفاده کنید

  6. سلام جناب مهندس

    خواستم بدونم میشه دریل شارژی رو بدون باطری و فقط با آداپتور استفاده کرد…؟
    درصورت مثبت بودن پاسخ لطفا میفرمایید آداپتورش چند آمپرباشه…؟ با12ولت 1 آمپرکه کارنکرد.
    راستش من دوتا دریل شارژی دارم که هردوشون شارژر وباطریشون مرخص شده(PROMAX و crown 21003) میخام بدونم میشه تو خونه باآدابتورازشون استفاده کنم…؟
    راستش باطری وشارژرشو میگن150.000کل دستگاه آکبندش220.000
    و اینکه باطری ماشین که شدت جریانش بالاس مشکلی ایجاد نمیکنه…؟

    ممنون میشم

    1. سلام.
      بعضی سیستم ها به این صورت هست که فقط از باتری تغذیه میشه.حتی وقتی در شارژ هست شما نمی تونی دستگاه رو روشن کنی
      باید ببینید باتری شما چند آمپر هست .اگر بتونید آداپتوری که این جریان رو تامین کنه پیدا کنید ( که بعیدمی دونم
      مگه اینکه بسازید ) بله میشه
      البته آداپتور های 12 ولت حدودا 15 آمپر با قیمت تقریبی 30 موجود هست اما باز هم باید ببینید حدا;ثر جریان دستگاه چقدر هست
      این باتری ها معمولا آمپراژ بالایی دارند. شما باید ترانسی با جریان کمی بیشتر از اون جریان پیدا کنید ( بحث مقادیر pic و rms ) بعد باید مدار یکسو سازی درست کنید که این مقدار رو براتون یکسو کنه( یکسو سازی باید تمام موج همراه با صافی خازنی باشه ) تو جریان های زیاد نیاز به دیود های پرتوان هست که اون هم هزینه ی زیادی رو به شما تحمیل میکنه . بحث ساختش به کنار .

  7. با سلام خدمت مهندسین گرامی،
    یه سوال داشتم در رابطه با موتور دریل شارژی
    من قصد دارم از دو موتور دریل شارژی برای ساخت ربات استفاده کنم.. موتور و گیربکس دریل هارو میشه جدا استفاده کرد؟ ینی اینکه داخل ربات برای هر کدوم دو تا پایه یا بست بسازم و سوارشون کنم. حالا چجوری باید استفاده شه، جفت موتورا رو میشه با یه باتری ۱۲ راه اندازی کرد؟ اگه میشه، باتری با چه آمپری انتخاب کنم؟ و همینطور درمورد سیستم موتوراش یا مدار و بردش اطلاعاتی ندارم. ممنون میشم پیشنهادو نظراتو تجربیاتتون رو در اختیارم بذارید.

    1. سلام
      برای کارهای دقیق به دلیل پالس ناپذیری اون مناسب نیست به این معنی که شما نمی تونید مثل استپر ها یا سرووها کنترل دور داشته باشید
      در مورد سوال دوم باید گفت که تمامی قطعات در قالبی خاص قرار دارند و با جداسازی آن باید قالبی جداگانه تهیه شود که هزینه ها را چندین برابر می کند
      برای باتری هم باید دقیقا به اندازه ی توان مصرفی باتری داشته باشید. توان کمتر باعث عدم کارکرد صحیح موتور و داغ شدن باتری خواهد شد.
      دو یا چند باتری با ولتاژ کار دستگاه را با هم موازی کنید تا توان مورد نیاز تامین شود
      این موتور بورد ندارد . در واقع از جنس موتورهای یونیورسال هست که برای کنترل دور آن از روش مقاومت گذاری استفاده شده
      مخلص کلام اینکه براحتی امکان تهیه موتور و گیربکس مورد نیاز را از فروشگاه های خاص دارید و نیازی به هزینه ی های پر خطر نیست
      اما گشتاور مناسبی رو اعمال میکنه

  8. ضمن عرض ادب و احترام و تشکر فراوان از زحماتی که در جهت ارتقاء سطح علمی افراد می کشین
    استاد بزرگوار، یک سوال دارم :
    بنده یکی از طرفداران پر و پا قرص دیوالت هستم، شغلم نجاری و عشقم ابزاره.تعداد زیادی از محصولات دیوالت رو دارم.در این بین، یک دریل شارژی 18 ولت دیوالت هست که اگر اشتباه نکنم مدلشDC965 هست. بخاطر گرانی قطعات یدکی، اقدام به تعویض سلهای باطری کردم و پاسخ بسیار خوبی هم گرفتم. اما اخیرا” یکی از باطری ها که نو هم هست، هنگام شارژ شدن، با ارور شارژر مواجه شد. داخل پک باطری یک قطعه خیلی کوچک الکترونیکی هست که دوتا سیم بهش وصله و اگر درست یادم باشه، با باطری 18 ولت موازی شده. زمانیکه من این قطعه رو با همنوع خودش در پک باطری دیگر جابجا کردم دیگه شارژر ارور نداد و مشکلش حل شد.
    حالا سوالم از حضرتعالی اینه که اون قطعه اسمش و وظیفه ش چیه؟
    و من مشابه این قطعه رو با چه مشخصاتی باید تهیه کنم؟
    پیشاپیش از توجه جنابعالی نهایت تشکر را دارم و استدعا میکنم که در صورت امکان پاسخ سوالم رو به همین ای میل آدرس ارسال بفرمایین.

    1. سلام.
      ممکن هست تصویری از قطعه ارسال کنید.
      می تونه هست دیود باشه برای جلوگیری از ولتاژ معکوس.یا خازن برای تثبیت ولتاژ.

  9. در ایران یک زمانی ابزار الات خوب حرف اول را میزندندالبته این زمان مال قدیما بود.از نظر بنده گول برند و مارک را در بازار ابزار ایران نخورید. سر و ته همه چین است.بنده یه زمانی عاشق ابزار های بنام بودم و کلی هزینه خرید میکردم اما زمانی شد وقتی دنبال لوازم یدکی برای تعمیر ابزارها افتادم دریغ از یک پیچ فابریک که نمایندگی های شرکت مذکور ارائه دهند.با انکه با جنس چینی نیز همیشه مخالف بودم اما چند سالی است اقدام به خرید ابزار الات ساخت چین میکنم و از کارکرد و خدمات پس از فروششان نیز راضیم.خدارو شکر چون قطعات اکثر ابزار های چینی شبیه هم است در هنگام تعمیر نیز به مشکل بر نمیخورم و هزینه اش ارزانتر نیز تمام میشود.در کل چند مدتی است به این نتیجه رسیده ام پولی را که میخواهم صرف خرید یک ابزار گران کنم که اگه اونم چند سال برایم کار کند را صرف خریدچند تا ابزار یک مدل با کیفیت چینی میکنم و وقتی هم خراب میشود دلواپس و دنبال تعمیرگاه نیستم ویکی دیگرش را مورد مصرف قرار می دهم .ابزار چینی خوب نیز در ایران بسیار داریم که واقعا خدمات پس از فروش عالی نیز دارند. مثل رونیکس که در زمان گارانتی بدونه اینکه هزینه ای پرداخت کنی نمایندگی هاشون دم درب ابزارو تحویل میگیرند و دم درب ابزار تحویل میدهند.

  10. با سلام. بخدا با این تنوع جنسهای اصل و قلابی من و امثال من موندیم چی بخریم که ارزون و مناسب کارم باشه.گرون نباشه.!دی والت گرونه و اگه بخوام بخرمم بازم بهش شک دارم اصل و فرعشو.

  11. فکر نمیکنم دریل شارژی باشه که بتونه مته تا قطر 22 میلیمتر رو توی سه نظام خودش جا بده.
    بیشترین قطری ک دریل های شارژی میتونن توی سه نظام خودشون جا بدن 13 میلیمتر هست.

  12. سلام
    آقای رنجبرنژاد همون چینیشو مفت بدن من می خوام اگرم خوب نبود ایراد نداره
    توی دنیا تقریبا تو همه زمینه ها جنس درجه 1 میره آمریکا،کانادا و اتحادیه اروپا و کمپانی ها مونتاژ کشورهای دیگشون میدن جاهایی مثل ایران.منم ترجیح میدم بین مونتاژ چین و یا آلمان مونتاژ آلمان انتخاب کنم اما این دلیل بر بی کیفیت بودن مونتاز چین نیست.در مورد ابزار سپه با شما موافقم هم مدل های پرفروش و بروز جهانی نمیاره هم قیمتاش نجومی هستن.مدتی قبل می خواستم اره فلکه ای دیوالت بگیرم مدل 12 اینچیش حدود 5 میلیون بود یعنی چیزی بیش از 1500 دلار در صورتی که اره های 14 اینچی تو بازار جهانی چیزی حدود 1000 دلار قیمتشون هست.با این وجود تو بازاری که تنوع کمه و هرکی هرجور دوس داره قیمت گذاری می کنه کار زیادی از مصرف کننده بر نمیاد

  13. درود مدير عزيز.بسيار عالي.از اونجا كه تو مطالب بالا روي يك مدل خاص از دريل شارژي ديوالت بحث كردين،كاشكي قيمتش رو هم عنوان ميكردين.گمونم خيلي زياد باشه.و همچنين محل مونتاژش.همونطوري كه از بيشتر كامنت هاي قبلي من هم قابل برداشته،بنده از طرفدارهاي كيفيت بالا در ابزارها هستم ولو با قيمت يك سرو گردن بالا تر.در مورد ديوالت همونطور كه خودتون هم فرمودين اين برند از نظر جهاني يكي از بهترينهاست.اما در ايران متاسفانه شركت وارد كننش(ابزار سپه) هميشه آدمو دل چركين ميكنه.ديوالت تو ابزارهاش مثلا” همين درل شارژي،واقعا” تنوع خوبي نسبت به خيلي برند ها داره.درل شارژي هاي ضعيف تر هم داره كه هرچند كيفيت قطعاتشون ميتونه خوب باشه ولي تو مشخصات فني لزوما” بالا تر از برند هاي خوب ديگه نيستن.اين مسئله شايد دليلش اين باشه كه به مشتري اين حق انتخابو دادن كه اگه نياز خودشو ميدونه، و ميدونه مثلا درل شارژي 50 نيوتون متري اصلا براش كاربرد نداره،دليلي نداره كه پول چنين ابزاري رو هم بپردازه.در اين صورت ميتونه يه درل شارژي 20 نيوتون متري با مشخصات فني پايين تر و البته با قيمتي مناسب تر تهيه كنه و بتونه از كيفيت خوب قطعات يه برند با پدر مادر هم استفاده كنه.تا اينجاش از نظر جهاني اين برند بود و براي من يكي كه هميشه مورد احترام قلبيه.حالا از جنبه داخل ايران اين برند.از اونجا كه سوء استفاده و روراست نبودن با مشتري انگار جزء لاينفك بازار ايران شده باشه، شركت وارد كننده ميره تو بازار خارج كشور ميگرده و ارزون مايه ترين مدلهاي اين برند رو پيداميكنه كه اكثرا مونتاژ روماني و چين و يوگسلاوي و تايوان و مالزي و … هستن و اين نامها براي ما ايراني ها معني خاصي داره.(كيفيت پايين.فقط اميد وارم كه دوستان نفرمايند كه تحت ليسانسه و همون برند اصليه و مانند اينها.)بعد با اين فرض كه مشتري ايراني هيچ چيز هاليش نيست(بلانسبت.و اوني كه هاليش نيست بيشتر همون كسيه كه همچين تصوري داره.) اونو به ايران مياره و با سوء استفاده از نام يك برند با آبرو شروع ميكنه اون ابزار رو با قيمت يه ابزار تراز بالا فروختن و به جيب زدن پول هاي هنگفت.حال تو مقوله خدمات پس از فروش كه بماند.تو شهر هاي دور وقتي ابزارت خراب ميشه و تماس ميگيري بهت ميگن اونو به هزينه(رفت و برگشت) خودت برامون پست كن تهران تازه اگه بعد از اون بهت نگن كه البته قطعه بغل دستيش شامل گارانتي هست ولي متاسفانه اين قطعه شامل گارانتي نميشه و به هزينه خودت تعويضش ميكنيم تازه اگه تو انبار موجود باشه!خلاصه تو شهرستانها دل استاد كار رو خون ميكنن و آخرش وقتي از استادكارا ميپرسي نظرت راجع به ديوالت چيه خيلياشون ميگن به نسبت پولي كه دادم ازش راضي نيستم.خلاصه اينكه ديوالت تو دنيا خيلي ابزار خوبيه ولي اينهايي كه به دست استادكار ايراني ميرسه ولو اينكه اين ابزار تو كل دنيا هم گرون باشه به اين قيمت نمي ارزه و شركت ابزار سپه بايد تو سياستگذاريهاش اينو لحاظ كنه كه امروزه مشتري،ميفهمه.زرنگ بازي رو هم تشخيص ميده.رو راست بودن با مشتري،از خصوصيات حرفه اي هاست.اين به معني جنس مجاني دادن به مشتري نيست.فقط به هرقيمتي نبايد دنبال سود بيشتر بود.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

منتظر نظر شما در خصوص این مطلب هستیم:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد آیچوب
جدیدترین عناوین
پر بازدیدترین ها