رپورتاژ آگهی, مدریت, معرفی ابزار

تنگ دستی نجاری چیست؟ تنگ لوله ای نجاری پرقدرت Medrit

تنگ لوله ای نجاری

 تنگ‌دستی نجاری یا تنگ لوله‌ای به‌عنوان یکی از ابزارهای مورداستفاده در صنعت چوب علاقه‌مندان و جایگاه ویژه‌ای دارد. می‌توان یکی از پرکاربردترین مصارف تنگ در صنعت چوب را مربوط به ساخت درب چوبی، پنجره چوبی، صندلی چوبی، صنعت مبل‌سازی و… دانست.

 در این نوشته قرار است شما را با محصول جدید گروه صنعتی مدریت با عنوان تنگ لوله‌ای یا همان گیره لوله‌ای آشنا کنیم.

 بدون شک این محصول یکی از پرطرف‌دارترین محصولات گروه صنعتی مدریت خواهد بود و علاقه‌مندان زیادی تمایل به داشتن این چنین محصولی خواهند داشت. با ما در ادامه همراه باشید تا با ویژگی‌های ارزشمند این محصول آشنا شوید.

 

اجزای تشکیل دهنده تنگ دستی نجاری

 تنگ لوله‌ای ساختار پیچیده‌ای ندارد. همان‌طور که از نامش پیداست از یک لوله بسیار قوی، یک فک متحرک، یک فک پیچی و پایه تشکیل شده است.

 هرچند که تنگ لوله‌ای ساختار پیچیده‌ای ندارد؛ اما قدرت زیاد و بدنه مستحکمی دارد که بسیاری از نجارها قابلیت‌های این ابزار را می‌پسندند. اندازه یک تنگ لوله ای بر اساس حداقل و حداکثر دهانه کار گیر فک‌ها مشخص می‌شود.

 

کاربرد تنگ لوله‌ ای در صنعت چوب چیست؟

 در واقع نجارها از تنگ‌دستی نجاری برای ایجاد فشار بین دو قطعه چوب و ایجاد اتصال بهتر و محکم‌تر استفاده می‌کنند. تصور کنید یک نجار از اتصال کام و زبانه، کنشکاف و قلیف، دوبل و… برای ساخته لوازم استفاده می‌کند و برای سرهم‌بندی قطعه‌ها نیاز به این دارد که محل اتصال کام و زبانه را به یکدیگر چفت کند و در نهایت با استفاده از میخ، اتصال محکم‌تری را ایجاد کند.

 وظیفه تنگ در این موارد همان کارای است که گیره دارد؛ اما باتوجه‌به اینکه سازه‌هایی مانند درب چوبی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به صندلی دارند، نیاز به این هست که از گیره‌ای قوی‌تر و با ابعاد بزرگ‌تر به نام تگ دستی استفاده شود.

 برخی اساتید با آغشته کردن دو قطعه چوبی به چسب و ایجاد پرس طولانی با تنگ، حتی دیگر از پیچ و میخ برای قسمت‌های متصل شده استفاده نمی‌کنند.

تنگ دستی نجاری

 نکته دیگری که در مورد تنگ لوله ای می‌توان به آن اشاره کرد، مزیت ایجاد فشار یکنواخت به سازه چوبی است. فک‌های تنگ ارتفاع کمی دارند و در راستای یک لوله بسیار قوی و انعطاف‌ناپذیر حرکت می‌کند. این خصوصیت به شما کمک می‌کند که سازه موردنظرتان را باکیفیت بسیار بالا پرس کنید.

 امروزه در صنعت چوب ساخت صفحه چوبی پرسی بسیار متداول شده و نجارها با چسب کاری لبه‌های چوب و ایجاد فشار با استفاده از تنگ، یک صفحه یکپارچه چوبی در طول، عرض و ارتفاع دلخواه ایجاد کنند. تنگ مهم‌ترین ابزار برای ایجاد این‌چنین صفحاتی است. حتی کاربرد آن در صنعت چوب به حدی زیاد است که حتی تنگ‌های هیدرولیک برای کارخانه‌های صنعت چوب ساخته شده‌اند.

 یکی از ترفندهای استفاده از تنگ در زمان پرس صفحه چوبی این است که تنگ‌ها را در دو طرف صفحه قرار دهید تا صفحه قوس بر ندارد! در این حالت نیرو از دو طرف وارد می‌شود و صفحه به‌صورت صاف و یکنواخت پرس می‌شود.

 

مشکل گیره نجاری چیست؟

اگر از گیره نجاری یا همان پیچ دستی نجاری، برای فشارآوردن به دو قطعه در طول زیاد استفاده کنید، به‌واسطه نازک بودن تسمه، بدنه گیره به‌صورت قوسی تغییر حالت می‌دهد و فشار را به تسمه انتقال می‌دهد؛ اما همان‌طور که در بالا اشاره شد در تنگ‌دستی نجاری یا همان تنگ لوله ای از لوله‌های بسیار قوی مانیسمان (بدون درز) استفاده می‌شود که به‌راحتی خم نخواهند شد.

 

تنگ دستی نجاری

 

معرفی تنگ لوله‌ ای ((مدریت)) Medrit

 اگر از همراهان قدیمی آیچوب باشید مطمئناً با محصولات گروه صنعتی مدریت تابه‌حال آشنا شده‌اید. این شرکت ایرانی با تولید انواع گیره نجاری به‌روز و حرفه‌ای با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های نرم افزاری و سخت افزاری، موفق شده است در یک سال گذشته چندین بار اساتید صنعت چوب را شگفت‌زده کند.

 محصولاتی که تا سال گذشته کنشگران صنعت چوب در حسرت آن بودند، امروز باکیفیت عالی و قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و این به لطف نگاه ویژه یک مجموعه صنعتی به تولید محصول باکیفیت داخلی است. محصولی که به‌جرئت توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

 تنگ لوله ای مدریت در ابعاد کار گیر ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ سانتیمتر تولید می‌شود. لوله به کار رفته در این تنگ از نوع مانیسمان (بدون درز) به قطر ۲۷ میلی متر و ضخامت (گوشت) ۵/۵ میلی‌متر است.

 فک‌ها، دستگیره و پایه‌های تنگه لوله‌ای مدریت از فولاد ساخته شده است. همچنین برای رنگ کاری قطعه‌ها به‌کاررفته در این ابزار از روش الکترواستاتیک استفاده شده است. با این پوشش قطعات فلزی در مقابل رطوبت و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد. ابعاد فک‌ها ۷۰ در ۷۰ میلی‌متر است که پوشش لاستیکی جهت محافظت از قطعه کار بر روی دهانه فک قرار داده شده است.

گیره نجاری

 بازه حرکتی فک متحرک در پله‌های ده سانتی متری است. در پشت فک متحرک یک عدد پین فنری وجود دارد که برای جابه‌جایی آسان فک فقط کافی است ضامن پین را به سمت بالا بکشید و فک را در راستای لوله حرکت دهید…

 سپس ضامن را رها کنید تا پین در داخل سوراخ تعبیه شده بر روی لوله قرار گیرد. فک متصل به پیچ هم در زمان باز و بسته شدن کامل، ۱۰ سانتی متر حرکت می‌کند.

 

لوله تنگ نجاری

 

بسته بندی حرفه‌ای محصولات مدریت!

 اگر شما از خریداران محصولات مدریت باشید یکی از مواردی که مطمئناً نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، بسته بندی شیک و خاص ابزارهای این شرکت است. پس از رسیدن مرسوله تنگ لوله ای به دست ما با صحنه جذاب و جالب توجهی روبرو شدیم.

 جعبه چوبی ساخته شده از چوب چند لایی و دستگیره‌هایی از جنس طناب (کنفی) به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که با یک تیم حرفه‌ای و خوش سلیقه روبرو هستید.

 تنگ‌ها با نهایت دقت در داخل جعبه با اسپیسرهای چوبی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند که در زمان حمل و نقل به هیچ وجه جابه‌جا نخواهند شد و به یکدیگر برخورد نخواهند داشت.

 مطمئن باشید با دیدن جعبه و چینش محتویات داخل آن به انتخاب خود آفرین خواهید گفت. شرکتی که برای بسته بندی محصولات خود تا به این حد ارزش قائل باشد، مطمئناً ابزاری در خور شأن استادکار ایرانی تولید خواهد کرد.

 باتوجه‌به اینکه تمامی مراحل تولید شامل طراحی، تأمین مواد اولیه، قالب ریزی و ساخت این ابزار در ایران انجام می‌شود، به‌هیچ‌عنوان نگران تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و گارانتی نخواهید بود. لازم به ذکر است تمامی محصولات مدریت دارای یک سال گارانتی بی‌قید و شرط هستند.

 

برای مشاوره و خرید تنگ لوله‌ ای لطفاً با بخش فروش گروه صنعتی مدریت ارتباط برقرار کنید:

۰۲۱۶۶۳۴۱۴۲۵

۰۹۱۹۸۷۰۰۴۷۰

www.medritco.com

 

 

فک تنگ دسترسی مدریت

 

سلب مسئولیت: این نوشته یک محتوای تبلیغاتی به سفارش تبلیغ دهنده است. لطفاً قوانین سایت را مطالعه کنید.

 

منبع: آیچوب

4 نظر در “تنگ دستی نجاری چیست؟ تنگ لوله ای نجاری پرقدرت Medrit

  1. امیر اکرم گفت:

    بهتره طراحان مدریت سایز لوله را برابر با لوله های گاز انتخاب کنند لوله های گاز کشی همه جا هست جنس و ضخامت و کیفیت عالی دارند.می توان در دو سایز متفاوت که متناسب با کار نجاری است استفاده کرد.

    1. آیچوب گفت:

      سلام
      این موضوع رو با مدریت در میان گذاشتیم و در پاسخ گفتند که طبق شبیه سازی میزان فشار وارده بر لوله در طول های بیش از 1.2 متر می تواند تا اندازه خم شدن لوله پیش رود.

  2. بهرام چوبین گفت:

    درود. تنگ لوله ای یا همان پبپ کلامپ سالهاست که در آمریکا و کانادا به طور وسیع بین صنعتگران و هنرمندان و خودسازان رواج دارد. من چند وقتیه که دارم تلاش میکنم از روی ویدیوهای یوتبوپ، یک نمونه برای خودم بسازم. ولی نکته جالب اینجاست که تمام سازندگان تنگ لوله ای، فقط فک ها را عرضه می کنند در دو سایز ۱/۲ و ۳/۴. اندازه و سایز لوله بستگی به کار و نیاز مشتری دارد. به عبارت دیگه شما می توتوانید تنگ را بر هر متراز لوله ای نصب کنید و یا جدا کنید. من متوجه نشدم که مدل مدریت آیا قابل نصب بر بروی لوله ای ۱/۲ یا ۳/۴ متعارف در بازار هست یا خیر؟ سپاس از شما

    1. آیچوب گفت:

      سلام بهرام چوبین همراه همیشگی آیچوب
      اطلاعات جالبی بود
      به نظرم بهتره با شرکت مدریت هماهنگ کنید، مطمئنا می تونن بهتر کمک کنند.
      پیروز باشید

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )