رنگ‌کاری

مشکلات رایج در رنگ‌کاری با پیستوله نقاشی

رنگ کاری با پیستوله نقاشی

باتوجه‌به سؤالات زیادی که از سوی بازدیدکنندگان در مورد مشکلات کار با پیستوله مطرح شده است، تصمیم گرفتیم آموزشی درزمینهٔ مشکلات رایج در زمان استفاده از پیستوله و رفع آن، ارائه دهیم. شما هم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در نظرات ما را همراهی کنید.

دلیل شره کردن پیستوله

 شره کردن چه به‌صورت پایین آمدن یک قطره و چه به‌صورت ریزش یک سطح باشد دلیل آن جمع‌شدن بیش از حد رنگ در یک محل هست شره کردن به علت‌های زیر می‌تواند باشد.

 ۱- حرکت پیستوله رنگ‌پاش با سرعت پایین یا نامتوازن صورت بگیرد.

 ۲- رنگ بیش از حد رقیق باشد.

 ۳- فاصله پیستوله تا سطح کار بیش از حد نزدیک باشد.

 ۴- زاویه نگه‌داشتن پیستوله نسبت به کار اشتباه باشد.

 ۵- ضخامت رنگ پاشیده شده بر روی سطح زیاد باشد.

پیشنهاد آیچوب: آموزش رنگ چوب و ام دی اف

 

مشکلات کار با پیستوله رنگ چوب

 

راه بر طرف کردن عیب:

بعد از خشک رنگ قسمت‌های شره کرده را سنباده زده و مجدداً رنگ می‌پاشیم.

 

دلیل خشک شدن رنگ با ظاهری پودری

 ۱- فاصله زیاد پیستوله تا سطح کار موجب می‌شود تا رنگ قبل از رسیدن به کار خشک شود.

 ۲- پاشیدن با فشار هوای زیاد…

 ۳- نشستن گرد رنگ قسمت‌های در حال رنگ بر روی قسمت‌های رنگ شده…

علت نپاشیدن رنگ پیستوله برقی

مهم ترین دلیل نپاشیدن رنگ در پیستوله برقی، گیر کردن رنگ در مسیر خروجی است. با استفاده از تینر فوری با حوصله تمامی سوراخ ها و مجراهای پیستوله را تمیز کنید.

درپوش نازل پیستوله برقی را باز کنید و تست کنید که آیا هوا خارج می شود یا نه…

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هوا حتما در مجاری پیستوله جریان داشته باشد و از نازل خارج شود. پیستوله برقی کاسه زیر است و سیستم اجرای رنگش متفاوت از پیستوله های کاسه بالا است.

 

علت نپاشیدن رنگ پیستوله بادی

مهم ترین دلیل نپاشیدن رنگ در پیستوله بادی، گرفتگی مجرای ورودی رنگ است. کاسه پیستوله را باز کنید و خروجی نازل تا مجرای ورودی کاسه را تمیز کنید و رنگ های خشک شده قدیمی را پاک کنید.

سوزن پیستوله را از جای خود خارج کنید تا تمیز کردن مجاری پیستوله راحت تر و سریع تر انجام شودک.

 

دلیل تف کردن پیستوله چیست؟

 این عیب که اصطلاحاً به تف کردن پیستوله معروف است به علت‌های زیر می‌تواند باشد:

 ۱- رنگ بیش از حد غلیظ است.

 ۲- مجاری پیستوله کثیف و یا گرفته است.

 ۳- فشار باد ورودی به پیستوله خیلی کم است.

 

دلیل پوست پرتقالی شدن رنگ

در این عیب رنگ بعد از خشک‌شدن ظاهری ناهموار شبیه پوست پرتقال پیدا خواهد کرد که به علت‌های زیر می‌تواند باشد.

 

پوست پرتقالی شدن رنگ چوب

 

 ۱- فاصله پیستوله تا سطح کار بسیار نزدیک است.

 ۲- رنگ به مقدار مناسب رقیق نشده است.

پیشنهاد آیچوب: دلیل پوست پرتقالی شدن رنگ چیست؟ دون دون شدن رنگ چوب چرا؟!

 

دلیل نشت کردن رنگ از نازل پیستوله

 نشت رنگ از نازل بدون فشاردادن ماشه می‌تواند به علت‌های زیر باشد.

 ۱- آسیب‌دیدن سوزن مایع پیستوله

 ۲- به علت وجود آشغال در نوک نازل سوزن درست در جای خود ننشسته است.

نکته های مراقبت از پیستوله رنگ کاری

 ۱- به علت به وجد آمدن گرد رنگ و بخارات خطرناک ناشی از پاشش تینر که می‌تواند مشکلات شدید تنفسی ایجاد کند مطلوب‌ترین جا برای رنگ‌کاری با اسپری‌های رنگ‌پاش اتاقک مخصوصی است که فن تخلیه و سیستم آبشار رنگ باشد.

 ۲- در صورت نبودن اتاقک چاره بعدی انجام عملیات رنگ‌کاری در فضای باز هست فضای باز این مزیت را دارد که جریان هوا علاوه بر ایجاد حالت تهویه باعث دورکردن گرد رنگ می‌شود و از نشستن آن بر روی قسمت‌های رنگ شده تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

 ۳- برای محافظت از دستگاه تنفسی در هنگام کارکردن با اسپری‌های رنگ‌پاش به علت به‌وجودآمدن بخارات خطرناک و گرد رنگ باید از ماسک‌های تنفسی استفاده کرد در هنگام نصب این ماسک‌ها بر روی صورت باید دقت شود که طوری در روی صورت نصب شوند که از هر گونه نشت گرد رنگ و بخارات خطرناک به داخل ماسک جلوگیری کنند.

 

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آبشار رنگ چیست و چه کاربردی در رنگ‌کاری دارد؟

 

نحوه تنظیم پیستوله رنگ

 پیستوله از چند قسمت قابل‌تنظیم تشکیل شده که با تنظیم درست آن‌ها می‌توان رنگ مطلوبی را بر روی سطح پاشید.

 در قسمت جلوی پیستوله یک درپوش هوا وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توان چگونگی پخش‌کردن ذرات رنگ را تغییر دهیم.

 پترن نرمال خروجی از پیستوله حالت بیضی دارد. یک اصل کلی برای تنظیم طرح رنگ بدین صورت است که درازای پترن بیضی‌شکل باید با راستای حرکت پیستوله زاویه ۹۰ درجه بسازد.

 به‌عنوان‌مثال اگر حرکت پیستوله در راستای افقی است باید شاخک‌های درپوش هوا در راستای افقی قرار بگیرد تا درازای طرح رنگ بیضی آن عمود بر راستای حرکت باشد.

 

آموزش کار با پیستوله رنگ

 

 اگر بخواهیم عرض پاشش رنگ را کم‌وزیاد کنیم به فرض مثال برای یک سطح پهن به عرض زیاد پاشش و برای یک سطح باریک مانند پایه یک صندلی به عرض کم پاشش نیازمندیم برای این منظور پیچی در کنار پیستوله قرار دارد که با باز کردن آن عرض پاشش افزایش می‌یابد و با بستن آن عرض پاشش کاهش می‌یابد.

 پیچی که در قسمت پشت پیستوله قرار دارد به‌وسیله آن می‌توان میزان رنگ خروجی را افزایش یا کاهش داد هر چه پیچ فوق را ببندیم میزان رنگ خروجی کاهش می‌یابد برعکس آن یعنی با باز کردن پیچ میزان رنگ خروجی افزایش می‌یابد.

 در بعضی از پیستوله‌ها پیچی برای تنظیم هوا تعبیه شده که با باز و بسته کردن این پیچ می‌توان میزان فشار هوا را تنظیم کرد.

 

راهنمای استفاده از کمپرسور هوا

 از کمپرسور به‌منظور تأمین هوای مورداستفاده پیستوله استفاده می‌شود نکاتی که در مورد کمپرسورها باید رعایت شود

 ۱- سیستم هوای فشرده کارگاه بایستی خارج از اتاق رنگ‌پاشی بوده و فاصله آن با اتاق رنگ‌پاشی حداکثر ۸ متر باشد.

 ۲- پس از پایان کار روزانه هوای مخزن به‌وسیله پیچ خروسک تخلیه و آب لوله‌های هوای فشرده تا روز بعد تخلیه شود.

 ۳ هوای فشرده مورد مصرف در رنگ‌پاشی بایستی تمیز و عاری از هر گونه مواد روغنی و گردوغبار و رطوبت باشد به این منظور کمپرسور باید مجهز به رگلاتور باشد این دستگاه هم فشار هوا را یکسان نگه می‌دارد وهم از ورود گردوغبار و رطوبت به داخل لوله‌های هوا جلوگیری می‌کند.

 

کمپرسور مناسب برای پیستوله رنگ

 

 هوا به طور معمول حاوی مقداری بخار آب هست. ضمن فشردن هوا و ذخیره آن در مخزن کمپرسور، هوا مجدداً سرد شده و این تغییر دما باعث تقطیر بخار آب می‌گردد.

 در مخزن ذخیرهٔ هوا و همچنین در مسیر لوله یا شیلنگ عبور، هوا جمع شده و اگر خارج نشود به همراه رنگ به سطح رنگ‌آمیزی شونده نشسته و باعث دانه‌دانه شدن و نایکنواختی سطح رنگ پس از خشک‌شدن می‌گردد.

 لذا به‌منظور جلوگیری از چنین نقیصه‌ای شیرهای مخصوصی برای تخلیه آب در مخزن کمپرسور و همچنین در بعضی از پیستوله‌ها تعبیه شده است.

رنگ کاری چوب با پیستوله

 ۱- تاحدامکان بزرگ‌ترین نواحی کار را به‌صورت خوابیده رنگ کنیم این کار امکان شرِ کردن را کاهش می‌دهد

 ۲- با قراردادن قطعاتی از چوب در زیر صفحه و بالا آمدن سطح آن از روی میز لبه‌های کار بهتر رنگ خواهند خورد همچنین در مورد کارهایی مثل صندلی با زدن میخ‌هایی در زیر پایه‌ها قسمت‌های پایین پایه‌ها را بهتر می‌توانیم رنگ کنیم.

 ۳- به‌منظور رنگ‌کردن کارهایی که تمام سطوح آن‌ها باید رنگ شوند می‌توانیم آن‌ها را باسیم آویزان کرده و بعد اقدام به رنگ‌زدن آن بکنیم.

 ۴- کارهایی مثل قفسه کتاب و یا کابینت چوبی را قبل از سر هم کردن رنگ بزنیم این کار این مزیت را دارد که قسمت‌های مختلف را به طور جداگانه خوابانیده و رنگ می‌کنیم و گرد رنگ هر قسمت بر روی قسمت دیگر نمی‌نشیند تا رنگ قسمت‌های دیگر را خراب کند.

 ۵- اگر امکان جدا رنگ‌کردن هر قسمت از کار نبود سعی شود تا پشت‌بند از کار جدا شود این کار باعث می‌شود تا گوشه‌های کار راحت‌تر رنگ شده و گرد رنگ کمتری بر روی قسمت‌های دیگر بنشیند.

 ۵- در مورد کارهایی که دارای یراق هستند قبل از رنگ‌کاری باید یراق‌ها از کار باز شود.

پیشنهاد آیچوب: آموزش تمیزکاری پیستوله رنگ‌کاری (مهم‌ترین وظیفه هر رنگ‌کار!)

.

منبع: آیچوب

242 نظر در “مشکلات رایج در رنگ‌کاری با پیستوله نقاشی

  1. عظیمی گفت:

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    علت منقطع کار کردن پیستوله چیه وراه برطرف کرن آن چیه

    1. مدیر گفت:

      @عظیمی,

      احتمالا آشعال گیر کرده و یا اینکه رنگ در داخل مسیر رنگ خشک شده.شما باید کل قطعات رو باز کنید و چند ساعت در تینر بخوابونید.

  2. ادیبی گفت:

    با سلام
    رطوبت گیر های ته پیستوله عمرشان چقدر است و برای بهینه سازی رنگهای با کیفیت پایین
    چه کاری باید انجام داد.
    چه مارکی از رنگ کیفیت بالا و قیمت مناسب دارد ( رنگ روغنی )
    رنگهای شاد با پوشش بالا را میشود معرفی کنید
    با تشکر محسن ادیبی ( 091*****33)

  3. سید اسماعیل خداپرست گفت:

    سلام لطفا کتابی درخصوص رنگکاری بااسپرگان معرفی کنید

  4. احمد گفت:

    سلام
    من یه سطح چوب رو کیلر زدم، بعضی جاهاش به خاطر اینکه ضخامت کیلری که روش نشسته زیاد شده حالت چروک شده پیدا کرده. باید روش مجدد کیلر بزنم یا با سنباده نرم صافش کنم؟
    اگه سنباده بزنم نیازی به رنگ مجدد هست یا نه فقط با کیلر بعدی حل میشه؟
    مرسی

  5. mehran گفت:

    سلام .استاد خسته نباشید
    ممنون از کارهای زیباتون
    میخواستم بدونم در مورد گچبری شبیح منبت مطلب دارید
    ممنون میشم اگه جوابم روبدید

    1. مدیر گفت:

      @mehran,

      سلام
      نه فعلا در مورد این سبک کار ، مطلب ندارم.

  6. میثم خورشیدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من کارم نقاشی چوبه ولی هنوز که هنوزه با تمام پلی استر مشکل دارم بعضی وقتا کارم حباب حباب ریز میزنه یک رطوبت گیر دو قلو یک متر بعد از کمپرسور هست یکی هم سر راه پیستوله گذاشتم ولی بازم اینجوری میشه .در مورد رنگ و نیم پلی استر مشکلی ندارم .ممنون میشم راهنماییم کنید
    درضمن برای تمام پلی استر بهتره کار خوابانده رنگ شه یا ایستاده

    1. مدیر گفت:

      @میثم خورشیدی,
      سلام.
      احتمالا درصد هاردنر رو رعایت نکردید.
      پس از ریختن هاردنر کمی صبر کنید تا حباب کار خارج بشه بعد بپاشید.

  7. وحید گفت:

    استاد محترم
    با سلام و عرض ادب و احترام و با تشکر از سایت بسیار اموزنده و مفیدی که داارید
    سوال داشتم
    میخواستم 1 دیوار رو با پیستوله رنگ بزنم که سیمانی هست
    میخواستم بدونم بهترین رنگ برا این نوع دیوار چیه روغنی یا پلاستیکی ؟
    من 1 کمپرستور باد 50 لیتری دارم ایا نیاز هست برا رنگ گردن پیستوله خاصی رو بخرم ؟
    و سوال اخرم اینکه اگه بخوام اصلاعات پایه رنگ زدن و معنی اصطلاحاتی همچون سیلر و کیلر رو متوجه شم میشه 1 منبع واسه یادگیری بهم معرفی کنید
    با تشکر و پوزش از اینکه مصدع اوقات شدم

    1. مدیر گفت:

      @وحید,

      سلام میتونید از این لینک استفاده کنید

      https://ichoob.ir/paint-learning-407/

  8. نعمت گفت:

    با سلام.نقاش اتومبیل هستم با اجازه سوالاتی داشتم.خروجی پیستولتم 2000////و3000 میباشد با پیستولت3000 رنگ به چه صورت و با 2000 به چه صورت خواهد بود؟برای پاشش کیلر کدامیک مرغوب تر میباشد؟علامت پهنای رنگ که پیچ تنظیم روی ان نصب است از سر نازک تا سر پهن ان نیم دایره نشان داده شده است تنظیم پاشش باید در کجای ان قرار بگیرد ایا در بیس کت وسالید و کیلر پا شی یک جور است یا نه؟ کمپرسور بادم در بالای بالکن قرار دارد و فیلتر ابگیر هم 1 متر در بالای کمپرسور قرار دارد و یک ابگیر هم در زیر پیستولتم قرار دارد ایا درست است؟کیلر مهار 961 بااکتیویتور 261 مرغوب است یا (951 -251 ) میگویند که دومی شفاف تر و چشمه ماهی نمیزند ایا درست است؟بهترین راه برای لبه گم کردن رنگ سالید به طور حرفه ای که هیچ نوع اثاری از ادامه رنگ نماند چیست؟من از پیستو لت 3/1 استفاده میکنم برای پاشش تمام مراحل کاریم ایا درست است؟برای رنگ امیزی یک خط روی اتومبیل که ازنوع رنگ سالید باشد برای درست انجام شدن کار حرفه ای از ابتدا تا انتها چه باید کرد؟بهترین راه برای پاشش رنگ صدفی 3 پوششه یا پرل که بدون نقص در بیاید چه باید کرد؟ممنون میشوم اگر جواب من را بدهید/TEL 093627******

    1. مدیر گفت:

      @نعمت,

      سلام دوست عزیز
      شما شکسته نفسی می فرمایید.(کارتون درسته)
      متاسفانه هیچ اطلاعی در مورد رنگ خودرویی ندارم.
      از شما خواهشمندم چاسخ این سوالاتتون رو برای ما ارسال کنید تا بتونیم به عنوان یک مطلب اختصاصی در اختیار بازدید کننده های عزیز قرار بدیم.
      سپاس از شما

  9. cedar woodcraft گفت:

    سلام
    معمولا برای کار های ظریف از ایربراش استفاده می کنند که شامل کمپرسورهای کوچک و پیستوله های ظریف هستند اما همگی نیاز به برق دارن

  10. سینا گفت:

    سلام من به دنبال در اسپری رنگ بودم که وبسایت شما را پیدا کردم و بعد جستجو پیستوله را پیدا کردم چون من برای هنر خیابانی و گرافیتی میخوام و کار هایی که ریزه کاری دارن یوراخ اسپری های معمولی بسیار گشاد است و نمیشه خط های ریز رو کشید میخواستم بدونم که آیا در اسپری وجود داره ؟ و ایا باید به چه نامی درخواست کنم از فروشنده؟ و پیستوله ای هست که باطری خور و قابل حمل با سر و صدای کم باشه ؟ همچنین میشه سر پیستوله رو برای اندازه پاشش تنظیم کرد ؟ لطفا یک توضیح جامع بدید ممنون

    1. مدیر گفت:

      سلام.
      امکان تغییر مقدار و دبی پاشش رنگ در همه ی نازل ها تعبیه شده.
      اما خطوط خیلی باریک نیاز به نازل های مخصوصی داره ( فکر کنم نازل های مخصوص رنگ سایه ) . نازلی با مخزن خیلی کوچک که البته به درد کارهای خیابانی نخواهد خورد.
      پیستوله ی پرتابل باتری خور بنده تا به حال ندیدم و بعدی هم می دونم حداقل در بازار ایران موجود باشه . اگر پیستوله بادی باشه مشکلی نخواهید داشت .پیستوله با مخزن بزرگ تر امکان چند ساعت کار به شما خواهد داد .

  11. محمد گفت:

    فراموش کردم! دیروز که پیچ زیر پمپ رو باز کردم از پمپ کمی آب که انگار زنگ زده بود امد بیرون! به خاطر هون فیلتری هست که میگید باید نصب شه؟ اگه اینطوره چه مدل و مارکی بهتره؟

    1. مدیر گفت:

      @محمد,
      در مورد مارکش اطلاعی ندارم
      اما حتما فیلتر رو نصب کنید تا کیفیت کارتون بره بالاتر.
      پیچ زیر مخزن رو هم قبل از رنگ کارب باز کنید تا آب خالی بشه.

  12. محمد گفت:

    ممنون از راهنماهیتون با چندبار ازمون خطا و تنظیم باد پیستوله مشکلم حل شد!
    یه سوال دیگه داشتم : چرا وقتی رنگ میزنم کم کم رنگ چوب برمیگرده!! به نوعی سفیدک میزنه چوب!! زیر کار چه روغن پارافین یا زیتون بزنم چه نزنم! چرا؟! ( خیلی مهمه برام) رنگم تقریبا روون هست!
    قبلا به چنین مشکلی بر نخورده بودم!
    روغنی که بتونه چوب رو تیره تر کنه هست؟!
    و اینکه سیلر رو با کارتک اگه بزنم محفظه های چوب رو بهتر از بتونه پر میکنه؟!

  13. محمد گفت:

    سلام. قبل از هزچیز از سایت و مطالب بسیـــار مفید و بروزتون سپاسگذارم.
    من همه مطالب به قسمت رنگ و سوال و پاسخ هارو خوندم …
    چندتاسوال داشتم ممنون میشم در اسرع وقت جوابهام رو بگیرم..

    کارم ساخت گیتار هست .. چندین سال هم با لاک الکل کار کرده ام ..
    تو زمینه کار با پیستوله یه چند وقته شروع کرد و دو نوع پیستوله خریدم.. اولی که سادس و دومی تنظیم باد .. دارد.
    سوال:

    1. چرا وقتی کیلر رو می پاشم دونه دونه حباب ریز بوجود میاد تو کار و این حباب ها عمق دار هستن! بطوری که مجبور میشم رنگ رو پاک کنم ( با اسپره هم همین مشکل پیش میاد )

    2. روغن خاصی که بتونه رنگ چوب رو تیره تر و یکم جلا بده هست؟ ( یا روغنی که محفظه های چوبی مثل: رزوود رو بپوشونه )

    3. نیم پلی استر رو کار زدم بعد چند روز رنگ از زیر شروع کرد به سفیدک زدن!! که مجبور شدم رنگ رو پاک کنم!

    4. رنگ خاصی که بتونم غیر از کیلر سلولوزی و نیم پلی استر به کار بزنم و رو صدای ساز تاثیر منفی نزار هست استفاده کنم؟؟ میگن رنگ: پلی اورتان یا پلی استر پلیشی استفاده کن!! کدام به نظرتون بهتره..

    1. مدیر گفت:

      @محمد,
      سلام
      مشکلاتی مثل دون دون شدن و سفیدک میتونه ناشی از عواملی مانند فشار باد زیاد/کم ،نصب نبودن فیلتر رطوبت گیر و عدم تناسب تینر و کیلر باشه و هرکدام در جای خودش توضیحاتب جداگانه داره
      به علت تخصصی بودن رنگ کاری گیتار و تاثیر گذاری مستقیم رنگ بر روی صدای گیتار و عدم اطلاع من در مورد این سبک از رنگ کاری ، چیزی در مورد این سبک از رنگ کاری نمیگم که خدای ناکرده مشکلی به وجود نیاد.از دوستانی که در این زمینه آشنایی دارند خواهشمندیم که شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

  14. hoda گفت:

    باسلام. میخواستم بدونم من میخوام یه تختخواب چوبی قهوه ای سوخته رو سفید کنم ایا با پیستوله امکانش هست؟ میشه راهنمایی کنید از چه رنگی استفاده کنم ؟مرسی

    1. مدیر گفت:

      @hoda,
      سلام
      بله امکانش هست
      از رنگ روغنی سفید استفاده کنید.

  15. امیر گفت:

    خیلی ممنون از راه‌نمایی شما…

  16. hadi گفت:

    سلام اگه امکانش هست در مورد پیستوله برقی هم توضیح بدهید ،مزایا و معایش چیه .با تشکر از سایت خوبتون

  17. سعید گفت:

    سلام استاد ممنون از اطلاعات مفیدتون
    میشه بفرمایید برای بدست آوردن سطح مناسب و سیقلی از طریق پاشش نیم پلی استر نسبت تینر به پلی استر و همچنین میزان فشار باد و فاصله آن تا کار چقدر باید باشد؟ تا کار شایسته ای بدست آید؟
    مطلوب ترین نسبت تینر به پلی استر و میزان فشار باد و فاصله پیستوله با کار
    لطفا استاندارد این سه عامل رو بفرمائید
    با تشکر.

    1. مدیر گفت:

      سلام.
      در این موارد قبلا بحث شده که با جستجوی در سایت به آن خواهید رسید .
      در مورد سوال شما هر چقدر هم توضیح دهیم باز هم مطالبی مبهمی وجود خواهد شد .
      اینکار به شدت تجربه محور هست .
      به زبان بهتر متغیر های زیادی در اینکار دخیل هستند . برای بعضی از سوال های شما واحدی که برای همه قابل درک باشد نداریم.
      بعنوان مثال ویسکوزیته ی حلال تنها با آزمایشی خاص قابل محاسبه هست که برای کار رنگرزی در این حد نیازی نیست .
      و یا فشار هوای لازم ( بار ) برای کار که بنده ندیدم رنگکاری اندازه گیری کنه برای کار کردن .
      فاصله با کار باز هم تابعی از غلظت محلول . میزان فشار . تنظیم دهانه ی پیستوله و …. هست .
      مخلص کلام اینکه کار کنید تا دستتون بیاد .

  18. رضا گفت:

    سلام
    من با اسپری کیلر روی کارم را اسپری کردم و روز بعد دوباره روی آن را اسپری کردم ولی متاسفانه پس از خشک شدن روی کار حالت چروکیده دارد. لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم تا کارم درست شود؟
    ممنون

    1. مدیر گفت:

      @رضا,
      سلام
      میتونید با تینر 15000 و سنباده ، کیلر رو پاک کنید و دوباره رنگ آمیزی رو انجام بدید.

  19. ذکریایی گفت:

    با سلام من یک رنگپاش Phoenix 1100 w دارم و بعلت قدرت زیاد باد کمپرسور آن مشکل با رنگ کردن دارم ، آیا راهی هست که بشود قدرت باد آن را کنترل و کم کرد ؟ با تشکر از شما

    1. مدیر گفت:

      @ذکریایی,
      سلام دوست عزیز
      پیستوله های جدید ، پیچ تنظیم باد دارن.
      اگر پیستوله قدیمی دارید ، میتونید با خم کردن شیلنگ باد ، فشار باد رو کم کنید

  20. سعید گفت:

    مرسی استاد. از کجا بفهمیم غلظت مایع ( رنگ سیلر وارنیش …) برای پیستوله مناسبه؟

    1. مدیر گفت:

      @سعید,
      سه برابر سیلر ، تینر اضافه کنید
      نه مثل آب ، روان و شل و نه مثل عسل غلیظ
      شما اگه نسبت رو رعایت کنی ، دیگه نیاز به چیزی نیست.بعد از یه مدت دستتون میاد که چطور باید باشه.

برای ثبت نظر لطفا وارد اکانت خود شوید ( عضویت رایگان است )